مقالات

ویژگی مبلمان فضای باز

ویژگی مبلمان فضای باز

ویژگی مبلمان فضای باز : انتخاب میز و صندلی باغی یکی از اصلی ترین آیتم هایی است که در طراحی مبلمان باغی مورد استفاده قرار می‌گیرد .

شاخص های انتخاب میز و صندلی باغی

1. مقاومت بالایی داشته باشد

با توجه به اینکه مبلمان باغی در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید دارای مقاومت و دوام بالایی باشد. زیرا در معرض نور مستقیم رطوبت، سرما و گرما قرار دارد. اگر دارای مقاومت بالایی نباشد بعد از زمان کوتاهی ظاهر اولیه خود را از دست می‌دهد و خراب می‌شود. رطوبت هوا یا باران می تواند به مرور باعث پوسیدگی و زنگ زدگی قسمت های فلزی شود. به همین دلیل در انتخاب میز و صندلی باغی، مبلمان و انواع باربیکیو ذغالی باید توجه کنید که از آلیاژهای مقاوم استفاده شود.

در بین متریال های فلزی آلومینیوم بالاترین کیفیت را برای میز و صندلی باغی دارد و عملاً از بابت زنگ زدگی جای نگرانی وجود ندارد. در مورد مبلمان حصیری که در واقع از بافت راتان مصنوعی تشکیل می شود، کیفیت راتان در مقاومت و دوام میز و صندلی باغی مهم است. راتان با کیفیت سالهای طولانی در برابر پوسیدگی مقاوم است، اما راتان بی کیفیت ممکن است دچار ترکیدگی و شکستگی شود.

 

2. وزن سبکی داشته باشد

میزبانی در فضای باز شرایط خاص خود را دارد که لازم می شود میز و صندلی باغی را به تناوب جابجا کرد. به همین دلیل هنگام انتخاب میز و صندلی باغی، مبلمان فضای باز و تخت استخری پلاستیکی  بهتر است به وزن آن‌‌ها دقت کنید. از خرید میز و صندلی سنگین خودداری کنید، اما نباید پایین آوردن وزن مبلمان به قیمت کاهش مقاومت آن تمام شود. به همین دلیل برای مبلمان فضای باز فلزی یا اسکلت مبلمان حصیری از آلومینیوم استفاده می شود. آلومینیوم سبک ترین وزن و بیشترین مقاومت را نسبت به عوارض محیطی فضای باز دارد. اصلی ترین مشکل متریال چدن و آلیاژهای آهنی وزن بالای آن‌ها است.

 

3. متنوع باشد

پس از دو شاخص اصلی مقاومت و وزن، حالا سلیقه و سبک چیدمان در انتخاب میز و صندلی باغی مهم است. میز و صندلی باغی باید دارای تنوع بالایی باشد که بتواند همه‌ی سلیقه‌ها را پوشش دهد. تنوع این دسته باید به صورتی باشد که افراد به راحتی بتوانند متناسب با استایل کلاسیک، روستایی و ساحلی و یا مدرن مبلمان باغی مورد نظرشان را پیدا کنند. ترکیبی از متریال های مختلف و رنگ های متنوع که فضای باز را به گزینه ای جذاب تر و راحت تر از داخل منزل تبدیل می کند و خاطرات دورهمی را رنگارنگ و به یاد ماندنی می سازد.

انواع میز و صندلی باغی از نظر متریال

میز و صندلی باغی از نظر متریال به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از فلزی، حصیری و پلاستیکی.

 

1. انتخاب میز و صندلی باغی فلزی

میز و صندلی باغی فلزی معمولا از آهن یا آلومینیوم ساخته می‌شود و مقاومت بالایی دارد. برای افزایش مقاومت این میز و صندلی در شرایط آب و هوایی مختلف، بر روی آن‌ها پوشش رنگ الکترواستاتیک کوره‌ای می‌زنند. انتخاب میز و صندلی‌ باغی آلومینیومی دوام و ماندگاری بالایی دارند و برای ساخت آن‌ها از بهترین مواد اولیه استفاده می‌شود.

آلومینیوم ضمن داشتن کمترین وزن، بالاترین مقاومت را نسبت به رطوبت و زنگ زدگی دارد. همچنین از نظر استحکام، تحمل وزن و دوام هم از سایر آلیاژهای فلزی عملکرد بهتری دارد. آلیاژهای چدنی پرکاربرد ترین متریال در میز و صندلی باغی فلزی هستند که به علت قیمت پایین تر این متریال است.واضح ترین خصوصیت چدن وزن بالای آن است که جابجایی مبلمان را دشوار می کند. ضمنا خلوص آلومینویم را ندارد که در پرداخت نهایی و شکل ظاهری مبلمان تأثیر منفی می‌گذارد.

از نظر مصونیت نسبت به زنگ زدگی به اندازه آلومینیوم نمی توانیم روی آن حساب کنیم. خصوصا که به علت خشک بودن این آلیاژ امکان آسیب و شکستگی هم وجود دارد. مبلمان باغی آلومینیومی در طرح های مدرن و کلاسیک تولید می شود و از نظر دوام بالا نسبت به سایر گزینه ها عملکرد بهتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید