مقالات

آبنماهای رو میزی

آبنماهای رو میزی

آبنماهای رو میزی  : نحوه استفاده از آبنما امروزه کمی متفاوت از گذشته شده است. همانطور که در تاریخچه آبنما می‌خوانیم، در گذشته آبنما به منظور تامین آب مردم ساخته و استفاده می‌شد. اما امروزه با پیشرفت فناوری و دسترسی آسان افراد به آب، دیگه آبنماها نقش و کاربرد گذشته را در زندگی مردم ندارند. امروزه آبنما عمدتا به منظور زیبایی دکوراسیون و آرامش ناشی از آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. به خاطر همین انواع مختلفی از آن همواره تولید و به بازار عرضه می‌شود که استفاده از آن را ساده‌تر می‌کند.

آبنمای رومیزی چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

آبنما رومیزی در واقع یک نوع آبنمای خانگی است و همانطور که از اسمش مشخص است آبنمایی مناسب قراردادن روی سطوح مختلف داخل ساختمان مانند کانتر، قفسه، میز کار و یا روی زمین و در گوشه ای از فضا هست.  در واقع این نوع آبنما مشابه حوضچه کوچک و البته قابل حملی است که در فضاهای بسته‌ای چون آپارتمانها قابل استفاده است. به این ترتیب مهم‌ترین حسن و مزیت آبنما رومیزی ابعاد کوچک و وزن کم آن است. اصلا یکی از اهداف تولید این نوع آبنما هم افزودن همین قابلیت‌ها(وزن کم، ابعاد کوچک) به آبنما بوده است. لذا مزایای این نوع آبنما به شرح زیر است:

  1. ابعاد کوچک
  2. وزن کم
  3. قابل حمل
  4. قیمت مناسب
  5. بدون نیاز به نصب و لوله‌کشی
  6. تولید سروصدای کم: البته این موضوع به نوع پمپ و تجهیزات آبنمای رومیزی بستگی دارد. اما به طور کلی این موضوع هنگام انتخاب آبنمای رو میزی اهمیت زیادی دارد. وجود سروصدای زیاد هنگام روشن کردن آن، باعث از بین بردن آرامش و در واقع یکی از اهداف آبنما می‌شود.

و مهم‌ترین حسن آن این است که شما می‌توانید از این نوع آبنما به راحتی در هر محیطی استفاده کنید و از آرامش و زیبایی آن لذت ببرید.

کاربرد آبنما رومیزی کوچک

تمامی مواردی که برای کاربرد آبنما در مقاله آبنما چیست بیان کردیم،‌ همه برای آبنمای رومیزی هم صدق می‌کند. اما آبنمای رومیزی به خاطر ابعاد کوچکی که دارد برای برخی کاربردها مناسبتر است و برای برخی هم اصلا انتخاب خوبی نیست. به عنوان مثال آبنما رومیزی در فنگ شویی انتخاب بهتری است تا آبنماهای بزرگ. همچنین این مدل آبنما بیشتر به عنوان آبنمای دکوری شناخته می‌شود و برای تزیین دکوراسیون فضای داخل ساختمان به کار می‌رود. اما آبنماهای بزرگ برای محوطه‌سازی باغ، پارک و ویلا مورداستفاده قرار می‌گیرد. البته افرادی که حیوان خانگی دارند هم بدانند که برخی از مدلهای آبنمای رومیزی مانند تعدادی از آبنماهای سنگی کوچک مدل رومیزی سنگدانه توسط مشتریان به عنوان آبخوری گربه هم استفاده شده است. پس علاوه بر زیبایی به این منظور هم می‌توانید از آبنمای رومیزی استفاده کنید. علاوه بر این سنگدانه خلاقیت بیشتری در تولید آبنمای رومیزی به خرج داده و آن هم تعبیه محلی برای پروش گیاه است. در واقع هدف از این کار علاوه بر زیبایی بیشتر آبنما پرورش بهتر گیاه هم بوده است. به این ترتیب شما می‌توانید به خرید یک گلدان به تنهایی آبنمای سنگی کوچک سنگدانه را تهیه کنید که در کنار آن گیاه هم پرورش دهید. در واقع یک تیر و دو نشان، خرید آبنما و گلدان در یک محصول.

دیدگاهتان را بنویسید