آموزشی, مقالات

مقایسه هیتر تابشی و قارچی

مقایسه هیتر تابشی و قارچی

مقایسه هیتر تابشی و قارچی : هیتر قارچی دارای پایه که بیشتر شبیه درختچه می باشد. این هیتر چتری منبع حرارتی دارد که در بالای دستگاه به کار رفته است. رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و مکان‌های مشابه برای اینکه بتوانند گرمایش مجموعه خود را تأمین کنند، به دستگاه‌هایی با قدرت کافی نیاز دارند. در این شرایط می‌توان از گرماتاب تابشی قارچی استفاده کرد که یکی از به ‌صرفه‌ترین سیستم‌های گرمایشی به‌ حساب می‌آید.

هیتر تابشی در انواع مختلفی طراحی شده‌اند و هر کدام می‌توانند ویژگی‌های مختلفی را از خود به نمایش بگذارند. بخاری تابشی چتری از بهترین مدل‌های سیستم گرمایشی است.

هیتر تابشی قارچی در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند مزیت‌های گوناگون را از خود به نمایش بگذارند. به دلیل اهمیت بالای این موضوع قصد داریم در ادامه به ‌تمامی این موارد پاسخ دهیم و به‌ صورت کامل به بررسی بخاری چتری یا هیتر چتری بپردازیم؛ پس تا انتهای مطلب بخاری تابشی چتری یا قارچی دنبال‌ کننده ما باشید.

استفاده از بخاری تابشی در محیط‌های باز، ایجاد کننده گرمای مطلوب است. اگر این سیستم‌ها را به‌ صورت ایستاده مورد استفاده قرار دهید، می‌توانید شاهد ایجاد گرما در شعاع بالایی باشید.

آشنایی با نحوه عملکرد هیتر چتری بسیار حائز اهمیت است. در یک لوله فولادی سوخت و هوا با یکدیگر ترکیب می‌شوند که نتیجه آن تولید انرژی است. زمانی که سوخت و هوا در یک واکنش با یکدیگر شرکت می‌کنند، به معنای افزایش دمای سطح لوله است.

افزایش دما به این دلیل اتفاق می‌افتد که انرژی تابشی از سطح گرماتاب قارچی ساطع شود. هدایت انرژی تولید شده به سمت پایین بوده و علت آن نیز شکل خاص طراحی است؛ به همین علت بهتر است هیتر تابشی قارچی را در ارتفاعات نصب کرد.

مقایسه هیتر تابشی و قارچی

هیتر تابشی یک نوع دستگاه گرمایشی است که از طریق تولید و انتقال امواج تابشی، حرارت را به محیط اطراف منتقل می کند. این سامانه گرمایشی با استفاده از یک منبع گرمایشی، مانند المان‌های تابشی یا لامپ‌های فرابنفش، امواج الکترومغناطیسی را تولید می‌کند.

این سیستم گرمایشی معمولاً در محیط‌های صنعتی، تجاری و مسکونی استفاده می‌شوند. آنها معمولاً در فضاهای بزرگ و باز، مانند گلخانه‌ها، ورزشگاه‌ها، رستوران‌ها و تراس ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. مزایای استفاده از گرماتاب شامل مصرف انرژی کمتر، توزیع یکنواخت حرارت، نصب و استفاده آسان و عدم توهین به اکسیژن محیط است. همچنین، این سامانه گرمایشی معمولاً دارای طراحی جمع و جور و زیبا هستند.

گرمایش و سرمایش تابشی با استفاده از تهویه مطبوع است که هم از طریق همرفت و هم از طریق تابش، گرما را با محیط‌ هایی که برای گرمایش یا خنک شدن انتخاب شده‌اند، تبادل میکند. زیر مجموعه‌ های زیادی از گرمایش و سرمایش تابشی وجود دارد، از جمله: تابلوهای سقفی تابشی.

بر اساس برخی از تعاریف، یک گرماتاب تنها در صورتی در این دسته قرار میگیرد که تابش بیش از 50 درصد حرارت خود را با محیط تبادل کند.

دیدگاهتان را بنویسید