آشنایی با محصولات

هیتر تابشی چتری چیست

هیتر تابشی چتری چیست

هیتر تابشی چتری چیست و چطور کار می‌کند؟

هیتر تابشی چتری یکی از تجهیزات گرمایشی مناسب برای فضاهای باز مانند مراکز رفاهی، تفریحی، تجاری و صنعتی است که با طراحی های زیبا و متنوع، علاوه بر گرم کردن محیط، به جذابیت ظاهری مکان هم کمک می‌کند.
بازدهی حرارتی این هیترها که به‌ خاطر شکل قارچ‌ مانندشان به هیتر قارچی هم معروفند، بسیار بالاست؛ چون به روش تابش مستقیم، اشیا را گرم می‌کنند و اتلاف انرژی حداقلی دارند.
هیتر چتری با طراحی ساده و کارایی بالا، برای گرم کردن محیط های باز و با متراژ متوسط و پایین بسیار مناسب است.
هیترهای تابشی به کمک تابش مستقیم انرژی گرمایی و اشعه مادون قرمز، تمام اشیا و افرادی را که در مسیر تابش قرار دارند، گرم می‌کنند. هیتر تابشی چتری بدون اینکه لازم باشد هوای اطراف را گرم کند، دمای یکنواخت و مطبوعی را برای افراد پیرامون خود ایجاد می‌کند.
به طور کلی هیترهای تابشی قارچی دو نوع برقی و گازی دارند. هیتر گازی هم با گاز شهری و هم با گاز مایع کار می‌کند و با مصرف سوخت کم، بازدهی حرارتی بالایی دارد.
هیتر تابشی چتری به شکل ایستاده در محیط قرار می‌گیرد. در بدنه هیتر، یک مشعل قرار دارد که در اثر احتراق گاز در آن، شعله‌ای ایجاد می‌شود و حرارت ایجاد می‌کند. دمای بالا باعث می‌شود انرژی گرمایی به شکل امواج مادون قرمز، به اطراف بتابد. این امواج به قسمت چتری شکل هیتر برخورد می‌کند. چتر به عنوان یک رفلکتور یا بازتابنده، امواج را به اطراف منتشر می‌کند.
تابیدن حرارت به افراد و اشیا، آنها را گرم می‌کند. همین موضوع کمک می‌کند اتلاف حرارتی کم باشد. از طرفی انتقال گرما نیازی به شرایط محیطی خاص ندارد و جریان باد تاثیر منفی بر گرمایش سیستم نمی‌گذارد.

قسمت های هیتر تابشی چتری

این هیتر از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. بدنه هیتر قارچی از جنس استیل ضدزنگ است تا هنگام قرار گرفتن در فضای باز آسیب نبیند و بتواند از اجزای داخلی هیتر هم محافظت کند.
در داخل بدنه، مشعل قرار دارد که با احتراق سوخت گازی درون آن، ایجاد شعله می‌کند. حرارت ناشی از این شعله به صورت امواج تابشی مادون قرمز به اطراف منتشر می‌شود.
برای احتراق، باید جرقه‌ای وجود داشته باشد. هیتر چتری یک فندک یا جرقه‌زن دارد که به کمک باتری قلمی یا برق عمل می‌کند.
امواج مادون قرمز به قسمت چتری شکل و فلزی هیتر برخورد می‌کند. این قسمت به عنوان یک بازتابنده یا رفلکتور، امواج را به اطراف باز می‌تاباند. همچنین هنگام قرار گیری هیتر در فضای باز، قسمت چتری یا قارچ شکل، از شعله و بخش‌های مهم هیتر در برابر باد و برف و باران محافظت می‌کند.
در هیتر تابشی چتری یک کلید برای تنظیم حرارت وجود دارد که مقدار گاز ورودی را به داخل محفظه کم و زیاد می‌کند. شما به کمک این دکمه می‌توانید با توجه به نیاز گرمایشی محیط، حرارت هیتر را تنظیم کنید.
اگر به هر دلیلی گاز ورودی به دستگاه قطع شود، برای ایمنی دستگاه، یک حسگر در آن قرار دارد که از بروز خطر انفجار جلوگیری می‌کند.

هیتر چتری در چه فضایی کاربرد دارد؟

از هیتر تابشی چتری برای گرم کردن فضاهای باز و اماکن عمومی مثل رستوران، کافی‌شاپ، هتل، شهربازی، فروشگاه و مراکز تجاری استفاده می‌شود. همچنین کاربرد این هیتر قارچی برای گرم کردن آلاچیق، باغ، محوطه تالار، تراس و فضای باز روف‌گاردن نمای زیبا و چشم‌نوازی به این فضاها می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید