آشنایی با محصولات, آموزشی, مقالات

بخاری قارچی گازی و برقی

بخاری قارچی گازی و برقی

بخاری قارچی گازی و برقی :

بخاری قارچی از نوع گازی

یک سری از انواع پر کاربرد بخاری قارچی نوع گازی آن می باشد. در این نوع بخاری چتری یک مشعل در قسمت بالای بخاری تعبیه شده که انرژی آن از طریق گاز مایع تامین می گردد. وظیفه آن پخش کردن شعله های موجود در بخاری قارچی برعهده ورق فلزی سوراخ دار می باشد.

در آن یک سیستم دایره ای شکل طراحی شده که به خوبی می‌تواند اطراف بخاری تابشی مورد نظر را گرما ببخشد. همچنین در قسمت بالایی بخاری قارچی گازی یک ورق آلومینیوم تعبیه شده است. که این ورقه در نقش پخش کننده گرما، حضور داشته در نتیجه از گرمایی که به ثبت بالا هدایت می‌شود جلوگیری کرده و آن را به محیط اطراف پخش می نماید.

معمولاً در مراحل مختلف بخاری تابشی ورقه آلومینیومی که مورد استفاده قرار می گیرد رنگ نقره‌ای خواهد داشت. دلیل این موضوع این مورد می باشد که رنگ نقره ای نسبتاً روشن دارد. در نتیجه گرمای کمتری را جذب می نماید و تا حدود زیادی گرمای رسیده خود را به محیط اطراف منعکس می‌کند.

 

بخاری قارچی از نوع برقی

یکی دیگر از انواع پرکاربرد این بخاری شامل بخاری چتری نوع برقی آن می باشد.

همانطور که از نام بخاری پیداست این بخاری با نیروی الکتریسیته یا همان برق فعالیت می کند. در نتیجه انرژی خود را به صورت گرما به محیط اطراف خود منتشر میکند. گرمای مطبوعی را در محیط مورد نظر ایجاد می نماید. در واقع مکانیسم عملکرد در بخاری قارچی از نوع برقی به این صورت است که این بخاری انرژی مادون قرمز ساطع شده از خود را به محیط اطراف هدایت کرده و در نتیجه باعث ایجاد گرما در محیط مورد نظر می گردد.

در حالت کلی این بخاری از نوع برقی با توجه به کیفیت راهنمایان و مصرف بسیار مناسبی که دارد این امکان را خواهد داشت و در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته و همچنین تحت تاثیر عوامل جوی مانند باد و باران نیز تا حدود زیادی قرار نگیرد و عملکرد آن با مشکل مواجه نشود

دیدگاهتان را بنویسید