مقالات

هیتر تابشی چیست :

هیتر تابشی چیست :

هیتر تابشی چیست : هیتر تابشی یک نوع دستگاه گرمایشی است که از طریق تولید و انتقال امواج تابشی، حرارت را به محیط اطراف منتقل می کند. این سامانه گرمایشی با استفاده از یک منبع گرمایشی، مانند المان‌های تابشی یا لامپ‌های فرابنفش، امواج الکترومغناطیسی را تولید می‌کند.

این سیستم گرمایشی معمولاً در محیط‌های صنعتی، تجاری و مسکونی استفاده می‌شوند. آنها معمولاً در فضاهای بزرگ و باز، مانند گلخانه‌ها، ورزشگاه‌ها، رستوران‌ها و تراس ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. مزایای استفاده از گرماتاب شامل مصرف انرژی کمتر، توزیع یکنواخت حرارت، نصب و استفاده آسان و عدم توهین به اکسیژن محیط است. همچنین، این سامانه گرمایشی معمولاً دارای طراحی جمع و جور و زیبا هستند.

گرمایش و سرمایش تابشی با استفاده از تهویه مطبوع است که هم از طریق همرفت و هم از طریق تابش، گرما را با محیط‌ هایی که برای گرمایش یا خنک شدن انتخاب شده‌اند، تبادل میکند. زیر مجموعه‌ های زیادی از گرمایش و سرمایش تابشی وجود دارد، از جمله: تابلوهای سقفی تابشی.

بر اساس برخی از تعاریف، یک گرماتاب تنها در صورتی در این دسته قرار میگیرد که تابش بیش از 50 درصد حرارت خود را با محیط تبادل کند.

انواع هیتر تابشی

در بین رایج‌ترین هیتر های  که در این قسمت به شما معرفی میکنیم نیز اطلاعات بسیار حائز اهمیتی نهفته است. میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و اختصاصی در مورد هر یک از آن‌ها، با کارشناسان مطرح گرماسازه شرق ارتباط برقرار کنید. در اینجا برخی از رایج‌ ترین سبک‌ها را بررسی میکنیم:

  • هیترهای تابشی دیواری
  • هیترهای تابشی دائمی کف
  • گرماتاب سقفی
  • گرماتاب چتری یا فضای آزاد
  • هیترهای تابشی برقی

دیدگاهتان را بنویسید