مقالات

هیتر سرامیکی رستورانی و فضای باز

هیتر تابشی GRCLUX L

هیتر سرامیکی رستورانی و فضای باز :

گرمایش رستوران‌ها و فضاهای باز، از دغدغه‌های مهم دنیای امروز می‌باشد. این موضوع به آن دلیل است که امروزه با گسترش شهرها، مراجعه به رستوران و کافی شاپ نیز افزایش چشمگیری پیدا کرده است. همچنین، یافتن سیستم مناسب برای گرمایش، نیاز به جستجوی فراوان دارد. هیتر سرامیکی رستورانی می‌تواند راه حل نوین و مدرن این مشکل باشد. این دستگاه که طبق تکنولوژی روز طراحی و تولید شده است، قابلیت گرمایش یکنواخت و یکدست محیط‌های مختلف را با صرف کمترین انرژی و هزینه ممکن فراهم می‌کند. با این حال، این نوع هیتر، کمتر شناخته شده است. با گرماسان همراه باشید تا ویژگی‌ها، نحوه کارکرد و مزیت‌های هیتر سرامیکی رستورانی را بشناسید.

هیتر سرامیکی رستورانی چیست؟

هیتر تابشی GRC Double

یکی از جدیدترین انواع هیتر در صنعت محصولات گرمایشی، هیتر سرامیکی خوانده می‌شود. این دستگاه، قابلیت گرمایش با بازده بالا را به همراه امنیت قابل توجه فراهم می‌کند. به علاوه، با کاهش مصرف سوخت و نیز پایین بودن هزینه اولیه خرید، نصب و راه اندازی، از هزینه‌های کلی شما می‌کاهد. همین مورد، نکته بسیار مهمی است که در دیگر سیستم‌های گرمایشی وجود ندارد.

همان‌گونه که از نام این دستگاه مشخص است، سرامیک یکی از اجزای اصلی آن به شمار می‌رود. اما کاربرد سرامیک در این هیتر چیست؟ باید بدانیم که سرامیک، یک ماده نیمه رساناست که در طراحی و تولید قطعات گرمایی و الکترونیکی کاربرد گسترده‌ای دارد. ویژگی مهم سرامیک علاوه بر بالا بودن مقاومت حرارتی آن، قابلیت رسانایی در صورت بیشتر شدن دما از حد مشخصی می‌باشد. به این معنا که قبل از دمای مشخصی، سرامیک نارساناست و برق را از خود عبور نمی‌دهد، اما به محض رسیدن به آن دما، به یک رسانای جریان برق تبدیل می‌شود. به طور کلی به موادی که این خاصیت را دارند، نیمه رسانا گفته می‌شود.

نحوه عملکرد

حال که ویژگی گرمایشی، امکانات و وجود سرامیک در هیتر سرامیکی را بررسی نمودیم، بهتر است از نحوه عملکرد آن نیز مطلع شویم.

هیترهای تابشی مانند هیتر سرامیکی رستورانی به طور کلی، از روش فیزیکی تابش گرمایی به منظور انتقال حرارت به محیط استفاده می‌کنند. این در حالی است که دستگاه‌های قدیمی مانند بخاری و رادیاتور، از روش همرفت گرمایی بهره می‌بردند. در روش تابش گرمایی، گرما بدون واسطه و صرفا در اثر منعکس شدن به محیط وارد می‌شود. این گرما سپس می‌تواند دمای فضا را به سرعت افزایش دهد. اما در روش همرفت، دستگاه (مانند بخاری، گرمایش از کف و شوفاژ) ابتدا باید هوا را گرم کند. هوای گرم شده در محیط می‌چرخد و باعث انجام شدن عمل گرمایش می‌شود.

بنابراین ملاحظه می‌کنیم که روش تابش گرمایی، به دلیل انتقال یکپارچه و مستقیم حرارت به خارج دستگاه، راندمان بالاتری دارد. به همین دلیل است که امروزه هیترها در صنایع گوناگون فراگیر شده‌اند.

سرامیکی که در دستگاه نصب شده است، چند کاربرد اصلی و مهم دارد. اولین کاربرد آن به طور کلی و در در نوع گازی و برقی است. همانطور که گفتیم، سرامیک مقاومت گرمایی بالایی دارد و می‌تواند گرما را در خود پخش کند. به همین دلیل، در هر دو نوع هیتر گازی و برقی، سرامیک گرمای تولید شده را دریافت کرده و در سطح گسترده خود پخش می‌کند. این گرمای پخش شده در سطح سرامیک به محیط انتقال داده می‌شود.

همچنین در مدل برقی هیتر سرامیکی رستورانی، سرامیک کاربرد دیگری نیز دارد. در این مدل از دستگاه، سرامیک به عنوان یک نیمه رسانا، نقش المنت حرارتی و منبع گرما را دارد. جریان برق از سرامیک رد شده و باعث می‌شود تا درست مانند یک المنت، داغ شود و گرما تولید کند. سپس همان‌گونه که گفتیم، این گرما در سطح آن پخش شده و سپس به محیط منعکس می‌شود.

مزیت‌ها

هیترها انواع مختلفی دارند. به همین دلیل باید با بررسی کامل و مقایسه آن‌ها، بهترین و مناسب‌ترین نوع را برای مکان مورد نظر خود تهیه کرد. برای مثال، باید دانست که تفاوت هیتر تابشی لوله‌ای رستوران و هیتر سرامیکی در چیست. در ادامه، به بررسی برخی مزایای نوع سرامیکی خواهیم پرداخت.

توان گرمایی بالای سرامیک

هیتر تابشی GRCLUX L

از سال‌ها پیش، سرامیک در صنعت تزئین و ساختمان به کار می‌رفت اما هنوز کاربرد الکترونیکی و گرمایی آن کشف نشده بود. چند سالی است که با کشف این مشخصات شگفت انگیز این ماده طبیعی، آن را به طور گسترده در ساخت وسایل مختلف به کار می‌برند. سرامیک توان و مقاومت گرمایی قابل توجهی دارد. به همین دلیل، دماهای بالا را بدون مشکل تحمل می‌کند. در نتیجه، این مورد از مشخصات سرامیک می‌تواند به شدت بازده تابشی هیتر را افزایش دهد.

امنیت دستگاه

 موضوع دیگر، ایمنی و امنیت این نوع هیتر است. در هیترهای تابشی لوله‌ای که با برق و المنت برقی کار می‌کنند، در هر صورت در پی روشن بودن دستگاه، برق به المنت منتقل می‎‌شود. این موضوع ممکن است خطراتی، به خصوص در رستوران و دیگر محل‎های تجمع افراد داشته باشد. اما در هیتر سرامیکی رستورانی برقی این گونه نیست. در این دستگاه، سرامیک بعد از رسیدن به دمای خاصی رساناست. این مورد نیز به امنیت دستگاه می‌افزاید.

زیبایی

این دستگاه در رستوران‌ها استفاده می‌شود. به همین دلیل، باید طراحی زیبا و شکیلی داشته باشد. همین گونه نیز هست. هیترها و بخاری‌های سرامیکی، در طرح‌های زیبا و شیک طراحی می‌شود. این دستگاه‌ها حتی به میزان قابل توجهی به زیبایی محیط اضافه می‌کنند.

صرفه جویی در مصرف انرژی

مزیت مهم دیگری که این محصول داراست، کاهش هدررفت جریان برق و یا گاز می‌باشد. این امر علاوه بر کاهش اثرات زیست محیطی، هزینه‌های شما را در این زمینه نیز کاهش می‌دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید