مقالات

دیوار سبز آکاردئونی

دیوار سبز آکاردئونی

دیوار سبز آکاردئونی یا نرده سبز آکاردئونی ، یک محصول تولید شده با چوب و ریسه برگ های مصنوعی بوده که جهت استفاده در تراس ، بالکن ، نرده ، دیوار و سقف کاربرد دارد . این محصول تزئینی در سه مدل برگ انگور ، برگ پتوس و برگ گیاه شمعدانی تولید شده است .

نام های دیگر این محصول ، دیوار سبز آکاردئونی ، نرده سبز مصنوعی و یا ریسه برگ آکاردئونی می باشد . این محصول تشکیل شده از نرده چوبی پنجره ای شکل ، پوشیده شده با ریسه برگ های مصنوعی می باشد . ریسه های برگ مصنوعی در سه مدل برگ انگور ، برگ پتوس و برگ گیاه شمعدانی تولید شده که بر روی هر پنجره چوبی ، یک مدل از این ریسه ها قرار داده میشود .

پنجره سبز آکاردئونی  ، قابل جمع و باز شده بوده و به همین دلیل نام آکاردئون را به خود گرفته است . این محصول جزئی از دسته بندی های گرین وال مصنوعی بوده و جهت پوشش های تزئینی دیوار و سقف در محیط های بالکن و تراس و محیط های تجازی استفاده میشود. ریسه برگ های این محصول در برابر نور آفتاب و شست و شو مقاوم بوده و میتوان تا سال ها از از این پنجره سبز مصنوعی استفاده کرد .فنس آکاردئونی با ریسه گیاه مصنوعی محصولی جهت پوشش های تزئینی و حتی نیمه محصور کردن محیط های بالکن و تراس مورد استفاده قرار میگیرد .

مشخصات دیوار سبز آکاردئونی

دیوار سبز آکاردئونی ، همانطور که گفت شد از چوب های طبیعی که به صورت شبکه های لوزی و پنجره ای شکل ، با نظم خاصی بر روی یکدیگر قرار گرفته و به وسیله میخ و منگنه به هم اتصال دارند . این اتصالات ، موجب باز و بسته شدن پنجره چوبی شده و یک حالت آکاردئونی را تضمین میکند .

ابعاد این سازه چوبی در حالت نیمه باز به طول ۱۵۰ سانتی متر و ارتفاع ۱۱۰ سانتی متر می باشد . در حالت کاملا باز این آکاردئون چوبی ، ابعاد به طول ۲۳۰ سانتی متر و ارتفاع ۹۰ سانتی متر ، تغییر شکل می دهد .

حال بر روی این سازه چوبی ، به وسیله منگنه ، ریسه برگ های مصنوعی نصب شده اند . بر روی هر محصول ، ۱۳ ریسه برگ که هر کدام دارای ۲۰ برگ مصنوعی بوده ، نصب شده است . همانطور که گفته شد ، ریسه برگ ها در سه مدل مختلف تولید شده و به همین دلیل سه مدل مختلف از آکاردئون سبز مصنوعی در برگ های انگور ، پتوس و شمعدانی تولید و آماده فروش می باشد .

چوب های طبیعی سازه ، در برابر رطوبت و گرما کاملا مقاوم بوده و میتوان از آنها در محیط باز نیز استفاده کرد . همچنین ریسه برگ های مصنوعی نیز در برابر نور آفتاب مقاوم بوده و شیراز چمن ، این محصول را به مدت سه سال گارانتی خواهد کرد . بنابراین جهت تهیه محصول ، نگرانی از بابت تغییر رنگ ، پوسیدگی و از بین رفتن سازه را نخواهیم داشت.

حصار آکاردئونی یک ویژگی مهم دارد . آن هم همان تغییر حالتش به اندازه های دلخواه است . حتما لازم نیست که آکاردئون کاملا به حالت باز در آِید . میتوان به اندازه دلخواه نرده ها را کشیده و باز کرد و در محیط خود استفاده کرد . وزن پنجره سبز آکاردئونی حدودا ۱ تا ۱.۵ کیلوگرم بوده چرا که ریسه برگ ها وزن ناچیزی داشته و فقط چوب های سازه وزنی دارند .

نصب ریسه برگ مصنوعی آکاردئونی

نصب این محصول بسیار آسان است . اگر بر روی نرده تراس ، بالکن اقدام به نصب میکنید ، میتوان با استفاده از بست های زیپی پلاستیکی ، سازه چوبی محصول را به نرده ها نصب کرد .

اگر نصب بروی روی دیوار انجام میشود ، به وسیله پیچ و یا میخ ، همانند آویزان کردن یک تابلو بر دیوار ، نرده سبز آکاردئونی را نصب کنید . نیاز به استفاده از تعداد زیادی پیچ و یا میخ ندارید . فقط در برخی نقاط پچره را به دیوار متصل کنید .

اگر نصب بر روی زمین خالی انجام میشود ، باید پایه های سازه چوبی را در خاک فرو کرده و اطرافش را سفت و محکم کنید . با این کار چوب در زمین محصور شده و محصول به صورت ایستاده جهت فنس کشی در زمین قرار میگیرد .

توجه داشته باشید که نصب به هر دو حالت طولی و عرض امکان پذیر بوده و هیچ محدودیتی وجود ندارد. فقط قبل از نصب ، آکاردئون چوبی را به اندازه دلخواه خود باز کنید . در صورت کشیدن بیش از حد سازه ، امکان شکستی در چوب ها و از بین رفتن نظم آکاردئونی شکل وجود دارد .

دیدگاهتان را بنویسید