مقالات

کاربرد چمن مصنوعی

کاربرد چمن مصنوعی

کاربرد چمن مصنوعی بسیار گسترده و وسیع است. چمن های مصنوعی معمولا در زمینه ورزشی به عنوان مثال چمن مصنوعی فوتبال، فوتسال و گلف مورد استفاده قرار می گرفتند. اما امروزه با گسترش بیشتر چمن مصنوعی ترئینی این محصول حتی در منازل به عنوان چمن مصنوعی روف گاردن و بالکن و یا حتی به عنوان تزئین دیوارها هم مورد استفاده قرار می گیرد. چمن مصنوعی در واقع نوعی کفپوش است که در مقایسه با «چمن طبیعی» از دوام و استقامت بالاتری برخوردار است.

کاربرد عمده و اصلی چمن مصنوعی در دو حوزه «زمین ‏های ورزشی» و «تزئینی» است که عبارتند از: استفاده از چمن مصنوعی در حیاط مهد کودک ها، در زمین بازی بچه ها، در تراس خانه و بالکن ، در حیاط خانه، در اطراف استخر ها، دربین سنگ های حیاط، در زمین های فوتبال، در زمین های تنیس، در زمین های فوتسال، در فضا های شهری، در پارک ها، جهت برج های مسکونی و تجاری، در انواع زمین های بازی (مثل زمین تنیس، هاکی، فوتبال، گلف، مینی گلف و باشگاه های پینت بال)، پشت بام ها و بسیاری مکان های دیگر نیز می توان از این محصول استفاده کرد.

چمن های مصنوعی به دلیل عدم نیاز به رسیدگی مداوم، هزینه نگهداری بسیار پایین، همیشه سرسبز بودن و داشتن ظاهری زیبا کاربردهای بسیار زیادی دارند.

کاربرد چمن مصنوعی

از جمله مزایای چمن مصنوعی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدون نیاز به نگهداری مداوم
  • ایجاد محیطی شاداب و زیبا
  • بدون نیاز به مواد شیمیایی و آفت کش
  • پاکیزه و دارای قابلیت شستشو
  • استفاده بلند مدت و طولانی
  • هزینه نگداری پایین

کاربردهای چمن مصنوعی

چمن مصنوعی اماکن عمومی

تحقیقی صورت گرفته از سوی یکی از مراکز علمی و پژوهشی در ایالات متحده نشان می دهد هر ۱۸۰۰ فوت چمن طبیعی( ۱۷۰ متر مربع) به صورت سالانه به ۱۰۰ هزار گالن آب (۳۸۰ هزار لیتر) نیاز دارد.

چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ

استفاده و کاربرد چمن مصنوعی روز به روز در معماری شهری و مسکونی بیشتر می شود. امروزه یکی از کاربردهای اصلی چمن مصنوعی در کف سازی ها یعنی در بین سنگ ها، موزاییک ها و واش بتن ها است

چمن مصنوعی بالکن و تراس

تراس‌ها، بالکنها و پشت بامها یکی از مناسبترین فضاها در خانه و آپارتمان محسوب می شوند که کمتر مورد استفاده بهینه قرار می گیرند.

چمن مصنوعی باغ تالار و رستوران

اصلی ترین اولویت باغ تالارها، ایجاد زیبایی و طراوت برای میهمانانی است که قرار است یک شب و یا یک روز بسیار مهم را در آن مکان سپری کنند

چمن مصنوعی ویلا و پلاژ

زیباسازی ویلاهای شخصی از مهمترین اموری است که مالکن این اماکن در پی آن هستند تا در سایه این زیبایی، آرامش بهتری در محیط مسکونی خود به وجود آورند

چمن مصنوعی حیوانات خانگی

حیوانات خانگی نیز به نوعی عضوی از خانواده شما محسوب می شوند که نگهداری از آن ها به امکانات خاص نیاز دارد

چمن مصنوعی مهدکودک و مراکز آموزشی

مهدکودک ها و دبستان ها مکان هایی هستند که ده ها کودک و نوجوان در آن گرد هم می آیند و ایجاد محیطی شاداب برای آن ها یکی از نیازها و ضرورت های این مکان های آموزشی و پرورشی محسوب می شوند

چمن مصنوعی روف گاردن

تراس ها، بالکن ها و پست بام ها یکی از مناسب ترین فضاها در خانه و آپارتمان محسوب می شوند که کمتر مورد استفاده بهینه قرار می گیرن

چمن های مصنوعی اغلب برای زمین های فوتبال، بیس بال، فوتسال و بسیاری دیگر از ورزش ها استفاده می شود زیرا این چمن ها علاوه بر داشتن ظاهری زیبا به خاطر نرم بودنشان باعث کاهش صدمات و آسیب های ورزشکاران نیز می شود. یکی از جذابترین مکان های ورزشی که از چمن مصنوعی می توان استفاده کرد، سالن های بدنسازی می باشد. همچنین این ویژگی باعث شده تا از این کفپوش های چمنی در مهدکودک، مدارس و سایر مراکزی نیز استفاده شود زیرا چمن منصوعی مدارس و مهدکودک ها محیطی ایمن را برای کودکان به وجود می آورد.

از چمن مصنوعی تزئینی هم می توان در محیط های مسکونی و برای طراحی دکوراسیون و دکوراسیون داخلی استفاده کرد مهمترین ویژگی ای که چمن های مصنوعی را برای این کار مناسب کرده است همواره سرسبز بودن و شباهت بسیار زیاد آن ها به چمن طبیعی است. چمن مصنوعی لنداسکیپ سونارگرس، شباهت بسیار زیادی به چمن های طبیعی دارد که هر بیننده ای را به اشتباه می اندازد. همچنین از این ویژگی می توان برای محوطه سازی مناطق مسکونی نیز استفاده کرد.

کاربرد چمن منصوعی در منزل تنها محدود به چمن مصنوعی بالکن، روف گاردن و پاسیو نمی شود. حتی می توان از آن ها برای تزئین دیوار و یا کفپوش منزل نیز استفاده کرد. البته با مقداری خلاقیت میتوان از این محصول در مکان های بسیار زیاد دیگری هم استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید