دسته‌بندی نشده

نحوه عملکرد هیتر قارچی

نحوه عملکرد هیتر قارچی

نحوه عملکرد هیتر قارچی

اما نحوه عملکرد این نوع از هیترها به چه شکل است و چگونه می توان از آن ها استفاده کرد؟ سوخت مصرفی هیترهای تابشی یا از گاز شهری و یا از گاز مایع می شود. به همین دلیل است که می توانید از آن ها در هر فضایی استفاده کنید. هیترهای تابشی به دلیل نحوه پخش انرژی گرمایی خود سبب می شوند تا حداکثر شعاع اطرافشان به صورت کاملا یکسان و یکنواخت گرم شود.

همانطور که گفتیم این بخاری ها،با سوزاندن گازو یا بابهره گیری از انرژی برق،گرما تولید می کنند.برخلاف روش انتقال گرما در بخاری های معمولی،هیتر قارچی همچون خورشید،گرما را از طریق تابش منتقل می کند.به بیان دیگر،بخاری های معمولی با گرم کردن مولکول های هوا،محیط و ما را گرم می کنند،اما بخاری های قارچی با تابش گرما و بی واسطه گرما تولید می کنند.برای خرید بخاری فضای باز باید از میزان گرمایش و قدرت گرمادهی آن آگاهی داشته باشیم تا مدل انتخابی قادر باشدبه خوبی فضای مورد نظر ما را گرم نگاه دارد.

نحوه عملکرد هیتر قارچی

همانگونه که می‌دانید بخاری قارچی یا هیتر قارچی به صورت گاز سوز می باشد . البته تعداد بسیار کمی از این محصولات نیز وجود دارد که به صورت برقی می باشند . از پنل های مختلف تابشی برای تولید گرما در بخاری قارچی استفاده می شود . که موجب می شود این محصول به صورت برقی باشد . البته بخاری های قارچی که به صورت برقی می باشند بسیار محدود هستند و شما به سختی می توانید یکی از آنها را پیدا کنید . به دلیل این که سوخت گاز در کشور ما از قیمت پایین تری برخوردار می باشد . به همین دلیل افراد سعی می کنند برای صرفه جویی در هزینه های خود از سوخت ارزان تر استفاده کنند . بخاری قارچی را می توانید به دو صورت مورد استفاده قرار دهید . اگر مکانی که میخواهید هیتر قارچی را در آنجا قرار دهید دارای گاز شهری و گاز لوله کشی باشد . به راحتی میتوانید بخاری خود را به لوله کشی گاز متصل نمایید . البته در مورد استفاده از آن گاز لوله کشی شما با محدودیت هایی مواجه هستید. یکی از محدودیت ها این است که شما نمی توانید آزادانه مکان بخاری خود را تغییر دهید . هر جایی که بخواهید بخاری قارچی را در آنجا قرار دهید باید ابتدا دسترسی به گاز را مورد بررسی قرار دهید .

اما بخاری فضای باز قارچی می تواند به صورت کپسولی نیز مورد استفاده قرار گیرد . شما می‌توانید از سیلندر گاز برای تامین گاز مورد نیاز برای بخاری استفاده کنید . بخاری قارچی کپسولی قابلیت جابجایی بسیار بالایی دارد . شما می توانید در هر مکانی که دوست داشته باشید آن را قرار دهید . البته بخاری قارچی کپسولی نیز بدون ایراد نمی باشد و مشکلات خاص خود را دارد . یکی از این مشکلات نیاز به شارژ و تعویض کپسول میباشد . شما بر حسب استفاده خود از بخاری قارچی و هر چند روز یکبار نیاز به تعویض سیلندر گاز دارید. که این موضوع می‌تواند گاهی اوقات با دشواری هایی همراه با شد .

 

دیدگاهتان را بنویسید