آشنایی با محصولات, آموزشی, مقالات

سیستم گرمایشی فضای باز

سیستم گرمایشی فضای باز

سیستم گرمایشی فضای باز :

تامین گرمایشی فضای باز (رستورانها، کافی شاپ ها، تراس ها، گلخانه ها، روف گاردن ها، کارخانه جات صنعتی و … ) یکی از چالش برانگیزترین مسائل مهم برای جذب مشتری در فصل زمستان و مناطق سردسیر است. امروزه گرمایش فضای باز بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است. اینکه بتوانند فضای باز خود را بدون هیچ گونه سقف یا دیواری گرم نگه دارند و از اتلاف جلوگیری کنند. بدین جهت امروزه از گرمایش تابشی برای گرمایش فضای باز استفاده می کنند. عملکرد این سیستم گرم کردن هوا نمی باشد بلکه اجسام و افراد را گرم می کند.

با توجه به اینکه در فصل سرما کمتر کسی از فضای باز استفاده می کند و همین موضوع سبب می شود که خیلی از رستوران ها و کافی شاپ ها در فصل سرد کمتر مورد استفاده قرار بگیرند. اما با استفاده از سیستم گرمایش تابشی می توان از فضای باز رستوران در فصل سرد هم استفاده کرد. بنابراین رستوران هایی که از این سیستم استفاده می کنند می توانند در تمامی فصول مورد استقبال مردم قرار بگیرند. البته نکته مهم در این مورد انتخاب درست سیستم گرمایشی برای فضای باز می باشد.

اغلب افراد فکر می کنند که با بخاری یا هیتر می توانند فضای خود را گرم کنند که این مورد موجب هدر رفت 80 درصد گرمای محیط می شود. چون با توجه به اینکه هوای گرم سبک بوده و همین موضوع سبب می شود که به سمت بالا انتقال یابد و موجب عدم یکنواختی گرمایش می شود. از اینرو فضای باز گرم نمی شود. بنابراین به هیچ عنوان جهت گرمایش فضای باز از هیتر یا بخاری استفاده نکنید چون کاری بیهوده می باشد.

به طور کلی سیستم گرمایش تابشی به عنوان بهترین انتخاب جهت گرمایش فضای باز می باشد. چون در این دستگاه لوله آتشخواری وجود دارد که موجب انتقال امواج تابشی مادون قرمز به سطح محیط و بدن افراد می شود که همین موجب گرم شدن آنها می شود.

ه این منظور برای سیستم گرمایشی فضای باز سیستمی استفاده می شود که عملکرد آن مانند نور خورشید است. چون همانند خورشید گرما را به سطح بدن افراد و اجسام محیط به صورت امواج تابشی انتقال می دهد. سیستم گرمایش فضای باز باعث گرم کردن جسم و بعد محیط می شود و مصرف برق و انرژی آن نسبت به سایر سیستم گرمایشی 60% کاهش مصرف دارد، در این سیستم گرمایشی برای فضای باز که به اسم سیستم گرمایش و تابشی و هیترهای فضای باز هستند گرمای مناسبی برای فضای باز شما به مشتریان و افراد منتقل می کند.

دستگاه هیتر تابشی موجب تعادل حرارتی در فضای باز میشود. بخاری تابشی با توجه به نصب در ارتفاع هیچ گونه فضایی را اشغال نمی کند و فضای بسیار دلچسب را برای مشتریان ایجاد می کند.

سیستم گرمایش تابشی به دو صورت برقی و گازی مورد استفاده قرار می گیرد. هیتر برقی در اندازه های کوچک هستند و سبک هستند. گرمایش تابشی گازی اندازه و سایز بزرگتری نسبت به برقی دارد و همچنین سنگین تر نیز هستند. بنابراین شما می توانید با توجه به فضای باز و رستوران خود جهت گرمایش فضای باز بهترین نوع سیستم گرمایشی تابشی را انتخاب کنید.

 

مزیت های گرمایش تابشی برای گرمایش فضای باز

 

  1. ایجاد دمای مورد نظر در کمترین زمان .
  2. کاهش مصرف سوخت و برق نسبت به سایر سیستم های گرمایشی تا 60% .
  3. پوشش گرما و دما در کل سالن و محیط به صورت یکنواخت
  4. ایجاد تمرکز گرما بر روی کف سالن .
  5. عدم اشتغال فضای مفید کاری .
  6. امکان انتقال آسان دستگاه .
  7. امکان حرارت و گرم کردن سطح به صورت موضعی .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید