مقالات

ایده دکوراسیون با رنگ سال 1403

ایده دکوراسیون با رنگ سال 1403

ایده دکوراسیون داخلی با رنگ سال 1403 :

رنگ سال 2024، بر اساس انتخاب کمپانی پنتون (Pantone) هلویی مخملی یا (Peach Fuzz) است. این رنگ، ترکیبی از نارنجی و صورتی است که با کد پنتون PANTONE 13-1023 مشخص می شود. موسسه رنگ پنتون هر سال، با توجه به شرایط مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی رنگی را انتخاب و به علاقه‌مندان معرفی می‌کند.

در نگاه اول، شاید انتخاب رنگ تنها برای زمینه های مد و لباس ضروری به نظر برسد؛ اما با نگاهی جزیی‌تر می‌توانیم تاثیر آن را در بسیاری از وسایلی که ما را احاطه کرده‌اند ببینیم. با این حال می‌توان گفت، کسب و کارهای بسیاری منتظر تعیین رنگ برای تولید محصولات جدید خود هستند.

یکی از وسیع‌ترین کاربردهای رنگ، در دکوراسیون‌های داخلی و المان‌های تشکیل دهنده آن است. چرا که انتخاب رنگ برای جزیی‌ترین عنصر موجود در دکوراسیون نیز مهم و تاثیرگذار است. با این حال، اگر شما هم یکی از طرفداران مد هستید؛ می توانید نگاهی به رنگ سال ۲۰۲۴ در دکوراسیون داخلی بیاندازید. برای به کار گیری رنگ در دکوراسیون، باید اصول ست کردن با رنگ سال ۲۰۲۴ را بدانید و بر اساس آن عمل کنید. گاهی رنگی آنقدر دلنشین می‌شود؛ که به عضوی همیشگی در دکوراسیون شما تبدیل خواهد شد.

معرفی رنگ سال 2024

انتخاب رنگ هلویی مخملی به عنوان رنگ سال 2024، می تواند انتخابی جالب با اثر بخشی بالا باشد. شرکت پنتون بر اساس روندهای مد و طراحی، شرایط اجتماعی و اقتصادی و از همه مهم تر احساسات و ذهنیت مردم هلویی مخملی را برای سال جدید انتخاب کرده است. مهم ترین ویژگی این رنگ، انتقال حس گرما، آرامش و صمیمیت است؛ که به نظر می‌رسد امروزه همه‌ی ما به آن نیاز داریم.

مدیر اجرایی شرکت پنتون در بیانه ایی برای معرفی رنگ سال 2024، رنگ هلویی مخملی را بیانگر تمایل به پرورش و رشد در ما و اطرافیانمان دانست؛ که می تواند به روح و ذهن ما سیری ببخشد. علاوه بر این، با توجه به شلوغی‌های زندگی امروزه که پر از حس نا امیدی و اضطراب است؛ ایجاد محیطی برای لمس آرامش ضروری است.

بنابراین، رنگ سال ۲۰۲۴ در دکوراسیون داخلی می‌تواند بیشترین تاثیر را در روحیه‌ی ما و اطرافیانمان داشته باشد. با این حال، اگر به دنبال محیطی برای پرورش روح و ذهن خود هستید. و از طرفی گرما و صمیمیت محیط نیز برایتان اهمیت دارد؛ این رنگ می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

رنگ سال 2024 با چه رنگ هایی ست میشود ؟

رنگ سال 2024، رنگی گرم و در عین حال ملایم و آرام است؛ که می توان آن را کنار طیف وسیعی از رنگ‌های موجود به کار برد. برای ست کردن با رنگ سال ۲۰۲۴ باید از رنگ های مکمل، رنگ های تونالیته یا مشابه و رنگ‌های خنثی استفاده کنید؛ تا بهترین نتیجه و هماهنگی را ترکیب رنگ ایجاد شده بگیرید. در ادامه به اصول و نوع رنگ‌هایی که می‌توانید در کنار نارنجی هلویی به کار بگیرید؛ می پردازیم.

1- ست کردن نارنجی هلویی با رنگ‌های مکمل

رنگ‌های مکمل، رنگ‌هایی هستند که در چرخه ی رنگی مقابل یکدیگر قرار گرفته و تناسب را به وجود می‌آورند. اگر قصد دارید نارنجی هلویی را با رنگ‍‌های مکمل آن ست کنید؛ از رنگ های آبی، بنفش و سبز برای ایجاد یک ترکیب چشم‌نواز استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های مکمل، به ایجاد تناسب و هماهنگی کمک بسیاری می کند. فرقی نمی‌کند که از این تناسب رنگی در چه زمینه‌ایی (لباس، دکوراسیون و غیره) استفاده می‌کنید. تنها کافیست به حفظ تعادل آن توجه کنید؛ تضاد و کنتراست در رنگ‌های مکمل جلوه‌ی دلخواه شما را به وجود می‌آورد.

2- ست کردن رنگ های مشابه با رنگ سال 2024

یکی دیگر از روش های ایجاد هماهنگی و یا همان ست کردن، استفاده از رنگ های مشابه در کنار یگدیگر است. رنگ‌های مشابه، رنگ‌هایی هستند که در چرخه و پالت رنگی در کنار هم قرار می‌گیرند. رنگ نارنجی هلویی با رنگ‌های مشابه نارنجی، زرد و قرمز ترکیبات جذابی ایجاد می‌کند. ترکیب این رنگ‌ها با یگدیگر یک هارمونی و همانگی خاصی ایجاد می‌کند که می توان از آن برای ایجاد بافت در استایل و یا دکوراسیون بهره گرفت. به عنوان مثال، اگر قصد دارید با رنگ سال 2024 یک استایل و یا دکوراسیون مونوکروم داشته باشید؛ می توانید از رنگ های مشابه استفاده کنید. استفاده از رنگ های مشابه، استایل و دکوراسیون شما را از دلزدگی نجات می‌دهد.

3- استفاده از رنگ های خنثی در کنار نارنجی هلویی

در چرخه‌ی رنگی، رنگ های خنثی در مرکز قرار دارند؛ به این معنا که می‌توان آن‌ها را با همه‌ی رنگ ها ست کرد. رنگ نارنجی هلویی با رنگ‌های خنثی مانند سفید، مشکی، خاکستری و کرم ترکیبات شیک و کلاسیکی ایجاد می‌کند. همچنین با به کارگیری رنگ های خنثی، توازن و تعادل بسیاری را ایجاد کرده اید. قرارگیری رنگ های خنثی با رنگ سال ۲۰۲۴ در دکوراسیون داخلی ، یکی از بهترین انتخاب‌ها است؛ چرا که از این ترکیب رنگی می توانید در انواع سبک دکوراسیون داخلی استفاده کنید.

در نهایت، ست کردن رنگ سال با رنگ های مختلف دیگر به سلیقه و انتخاب شخصی شما بستگی دارد. شما می توانید با خلاقیت و انتخاب های درست یک ترکیب رنگی رسمی و کلاسیک، کژوال و یا جسورانه در استایل و دکوراسیون خود داشته باشید.

نحوه استفاده از رنگ سال در دکوراسیون داخلی

همه ی ما می دانیم که رنگ‌ها نقش مهمی را در دکوراسیون داخلی ایفا می‌کنند. به طوری که شما تنها با عوض کردن رنگ المان و وسایل خانه خود می توانید سبک جدیدی از دکوراسیون داخلی را داشته باشید. با رنگ‌ها می توانید دکوراسیون فعلی خود را تازگی ببخشید و یا سبک دیگری از دکوراسیون را پیاده کنید. اگر از آن دسته افراد طرفدار مد هستید؛ که با توجه به رنگ سال دکوراسیون خود را عوض می‌کنید؛ امسال دکوراسیون زیبایی در انتظار شما است.

رنگ هلویی مخملی می‌تواند در سبک‌های مختلفی از دکوراسیون داخلی استفاده شود و مختص به دکوراسیون خاصی نیست. با این حال، اگر از رنگ سال 2024 خوشتان آمده؛ و نگران این هستید که با دکوراسیون مد نظر شما هماهنگی نداشته باشد کاملا در اشتباهید.

1- استفاده از رنگ سال 2024 برای دیوارها

یکی از بهترین راه های استفاده از رنگ سال در دکوراسیون داخلی، استفاده از آن برای رنگ آمیزی دیوارها است. استفاده از رگ هلویی مخملی برای دیوارها، می تواند به محیط شما آرامش، گرما و صمیمیت ببخشد. شما می توانید از این رنگ برای ایجاد نقاط کانونی در دکوراسیون خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید یکی از دیوارها را به رنگ هلویی مخملی و دیوارهای دیگر را به رنگ های مکمل مثل آبی و یا رنگ های خنثی در آورید. این کار می تواند به تعادل در محیط نیز کمک کند. چرا که رنگ آمیزی تمام دیوارها به رنگ هلویی مخملی می‌تواند باعث دلزدگی و خستگی از فضا شود.

2- انتخاب مبلمان و پرده‌ها به رنگ هلویی مخملی

اگر می‌خواهید تنها در بخشی از وسایل خود از رنگ هلویی مخملی استفاده کنید؛ که هم به چشم بیاید و هم اینکه باعث زیاده روی و دلزدگی هم نشود. انتخاب مبلمان، پرده، کوسن و سایر لوازم جانبی به رنگ هلویی می‌تواند درست ترین نحو استفاده از رنگ سال 2024 باشد. به عنوان مثال، اگر می خواهید فضای بیشتری را توسط این رنگ بپوشانید؛ مبلمان و پرده های خود را به رنگ هلویی مخملی عوض کنید. اما اگر می خواهید، تنها با وسایل کوچک تری بخش از گرمای این رنگ را در خانه خود داشته باشید؛ می توانید از کوسن، گلدان ها و سایر اکسسوری های مورد علاقه خود را با این رنگ انتخاب کنید. به این صورت همراه با تغییرات کوچک و کم هزینه، هم‌پای

مد و رنگ سال پیش رفته اید. از طرفی در دکوراسیون داخلی خود نیز تغییراتی ایجاد کرده اید.

3- دکوراسیون اتاق خواب با رنگ سال 2024

خوشبختانه، رنگی که برای امسال معرفی شده به دلیل صمیمیت و گرمای خود یکی از بهترین انتخاب‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب است. رنگ هلویی مخملی با ایجاد احساس آرامش، می تواند رنگ انتخابی بسیاری از المان های یک اتاق هواب باشد. شما می توانید با انتخاب روتختی، پرده ها و یا دیوارها رنگ سال 2024 را به اتاق خود دعوت کنید. با این حال در استفاده ی بیش از حد از این رنگ زیاده روی نکنید. چرا که هلویی مخملی رنگی قوی است و استفاده بیش از حد از آن ممکن است باعث دلزدگی شما شود.

4- دکوراسیونی شیک و مدرن در حمام با رنگ هلویی مخملی

رنگ سال 2024 در دکوراسیون داخلی، می‌تواند متنوع و بسیار کاربردی باشد. به طوری که شما می توانی در بسیاری از المان ها و محیط های مختلف از آن استفاده کنید. استفاده از رنگ هلویی مخملی در حمام و سرویس های بهداشتی، می تواند انتخابی درست برای ایجاد احساس آرامش باشد. علاوه بر این، استفاده از این رنگ می تواند سبکی مدرن و شیک در حمام شما باشد. بنابراین می توانید از این رنگ در دیوارها، و سایر لوازم در دکوراسیون حمام استفاده کنید.

ایده هایی برای دکوراسیون داخلی منزل با رنگ سال 2024

گاهی برای انتخاب دکوراسیون و حتی استایل خود، به ایده نیاز داریم؛ ایده ها همیشه می توانند ایده های جدیدتری را خلق کنند. در ادامه به بررسی چند ایده برای دکوراسیون داخلی منزل با رنگ سال 2024 می‌پردازیم. شما می توانید به صورت مستقیم از این ایده‌ها استفاده کنید و یا ایده های بهتری را با توحه به سلایق و انتخاب های خود به کار بگیرید.

1- استفاده از کاغذ دیواری به رنگ سال 2024 در دکوراسیون داخلی

استفاده از کاغذ دیواری به رنگ سال 2024، یکی از راه های ساده و موثر برای ایجاد فضایی زیبا و چشم نواز در منزل است. کاغذ دیواری های هلویی در طرح ها و سبک های مختلفی وجود دارند که می توانید با توجه به سبک دکوراسیون منزل خود، یکی از آنها را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید دکوراسیون مینیمال داشته باشید؛ می توانید از کاغذ دیواری هلویی با طرح های ساده استفاده کنید. اگر می خواهید فضایی مجلل و کلاسیک داشته باشید، می توانید از کاغذ دیواری هلویی با طرح های با شکوه استفاده کنید.

2- استفاده از رنگ هلویی مخملی و رنگ های مشابه در دکوراسیون تراس

رنگ هلویی مخملی، رنگی گرم و جذاب است که می تواند دکوراسیون تراس را به مکانی دلپذیر و صمیمی تبدیل کند. اگر نمی خواهید فضایی کاملاً هلویی مخملی داشته باشید؛ می توانید از لوازم جانبی به رنگ های مشابه و یا مکمل استفاده کنید. گلدان ها، کوسن ها، فرش ها، پرده ها و سایر لوازم جانبی با رنگ هلویی مخملی، می توانند به فضای تراس شما رنگ و زیبایی ببخشند. استفاده از رنگ هلویی مخملی به همراه رنگ های مشابه آن مثل رنگ نارنجی، قرمز، صورتی با ایحاد محیطی با نشاط در تراس شما کمک میکند.

دیدگاهتان را بنویسید