مقالات

انواع چمن مصنوعی

انواع چمن مصنوعی

چمن های مصنوعی‌ از ابتدا تا به امروز چند نسل را پشت سر گذاشته‌اند. اولین نسل از انواع چمن مصنوعی که متشکل از برگ‌های پهن و رشته‌ای به نام فیبریلیت بودند به دلیل مقاومت ‏بالای این الیاف، هنوز هم در بعضی از کاربری های پرتردد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع مدل چمن مصنوعی گزینه بسیار خوبی برای کودکانتان هستند و می‌توانند زیبایی و سرسبزی را به محیط آن‌ها منتقل کنند. کودکان در زمان بازی یا حتی تحصیل می‌توانند از زیبایی چمن لذت ببرند و اشتیاق بیشتر برای انجام فعالیت‌هایشان داشته باشند. بسیار باکیفیت و بدون سرب تولید می‌شوند و به همین دلیل به‌سلامتی کودکانمان آسیبی نمی‌رسانند.

انواع این محصول برای استفاده در روف گاردن‌ها نیز مناسب هستند. تنوع در بافت چمن مصنوعی‌ها سبب می‌شود، شما به‌راحتی بتوانید با توجه به نیاز و سلیقه‌تان از میان گزینه ها انتخاب مناسبی داشته باشید. بهتر است بدانید عمر انواع چمن مصنوعی از انواع کامپوزیت‌ها یا حتی کفپوش‌های چوبی بیشتر است.

حس داشتن چمنی نرم برای تمام افراد دل‌چسب است و می‌توانید تصور کنید در جنگل یا باغی سرسبز حضوری همیشگی دارید. استفاده از چمن در دکوراسیون بسیار بهتر است از کفپوش‌های سخت و غیرقابل انعطاف خواهد بود. چمن برای نصب به دو بخش تزیینی و ورزشی تقسیم‌بندی می‌شود. نوع ورزشی چمن مصنوعی برای ورزشگاه‌ها استفاده شده و نوع تزیینی آن مصارف متعددی در انواع آرایه‌گری‌های داخلی و خارجی دارد.

ارتفاع چمن‌های مصنوعی تزیینی بین ۸ الی ۳۰ میلی‌متر است درحالی‌که انواع چمن ورزشی دارای الیافی با ارتفاع ۴۰ الی ۶۰ میلی‌متر دارند. این محصول مقاومت بسیار بالایی دارند و به همین دلیل بر اثر ضربه و کوبیدگی‌های مکرر دچار ساییدگی و مشکلی نخواهند شد. برای نگهداری این نوع چمن نیز باید.

به نظر می رسد ۳ عامل بیشترین تاثیر را در فروش این محصول دارند:

  • احساس نرمی و زیری الیاف
  • دوام و ماندگاری چمن مصنوعی
  • قیمت خرید و هزینه تمام شده

 

دیدگاهتان را بنویسید