آشنایی با محصولات, مقالات

آشنایی با آبنما های گوناگون

آشنایی با آبنما های گوناگون
آشنایی با آبنما های گوناگون به ما کمک می کند تا در انتخاب آنها راحت تر بتوانیم نظر بدهیم ،
در این مقاله سعی شده که مدل های مختلف آبنماها در موردشون توضیح داده شود ، با ما همرا باشید.

آبنما

با توجه به اینکه بشر از آبنما طبیعی ایده هایی گرفتند آرام آرام به این فکر افتادند که فواره هایی( آبفشان ) در آن به کار برند و باعث جذابیت بیشتر آبنما شوند.آبنما در مدت کوتاهی تغییرات بسیار زیادی در آنها رخ داد و با مخازنی که در بالا تر از محل ساخت آبنما قرار میدادند آب را با فشار زیادی از طریق لوله هایی که به آبنما میرفت روانه میساختد و رفته رفته در داخل آبنما مجسمه هایی از دلاورران و اشکالی از جانوران در آبنما یافت شد که با زیبایی آب از داخل دهان آنها خارج میشد.با گذشت زمان آبنما ها در داخل اماکن مذهبی و مساجد ساخته شد و برای در دسترس بودن آب و پاک شدن مردم قبل از ورود به اماکن مقدس استفاده شد.بعد ازمدتی باغها با آبنما زیبایی تزیین شد و در میادین شهر ها تعداد زیادی آبنما با اشکال مختلف ساخته شد که زیبایی شهر را دو چندان میکرد.با گسترش و رویکرد مردم به سمت آبنما مردم دیگر آبنما را صرفا برای تامین آب مورد نیاز خود استفاده نمیکردند و بیشتر جنبه تزیینی و برای زیبا کردن محدوده زندگی خود استفاده میکردند.با گذشت زمان آبنماهای مختلفی ساخته شد.آبنما ها را با توجه به پارامتر های مختلفی، دسته بندی می کنند. به صورت کلی، سه نوع دسته بندی وجود دارد.

آبنما های داخلی و خارجی

 

بسته این اینکه آبنما برای فضای باز یا محیط بسته قابل استفاده است، آنرا داخلی و خارجی می نامند. ابعاد آبنما، نوع تامین و میزان مصرف آب، همگی از پارامتر هایی هستند که در تعیین محل استفاده از آبنما تاثیر گذارند. همچنین، در صورتی که آبنما برای فضا های داخلی به کار برده شود، باید از پمپ های کم صدا در ساخت آن استفاده شده باشد.

آبنما های پیش ساخته و سفارشی

 

برخی آبنما ها، به طور کامل از قبل ساخته شده اند و فقط کافیست آنها را در محل مناسبی نصب کرده و جریان آب را به آنها وصل کرد. معمولا برای فضای داخلی، از این نوع استفاده می شود. زیرا فضای کمتری را اشغال می کند و قابلیت جابجایی دارد. در نقطه ی مقابل، برخی از مدل ها، به دلیل خاص بودن یا ابعاد بزرگشان، نیاز به طراحی و ساخت قدم به قدم در محیط نصب دارند. استفاده از آبنما های پیش ساخته، راحت تر و مقرون به صرفه است و مدت زمان نصب آن نیز کوتاه تر است.

آبنما های دارای لوله کشی و فاقد لوله کشی

 

برخی آبنما ها که مناسب برای مکان های کوچک و سرپوشیده اند، برای کار کردن،احتیاج به اتصال لوله و جریان دائمی آب ندارند.
برعکس، آبنما هایی که در محیط های بزرگ و روباز نصب می شوند، باید لوله ی آب نیز به آنها متصل شود.

مدل های مختلف آبنما:

 

آبنماهای ساده

ساده ترین نوع آبنماها که شبیه یک حوض کوچک هستند و می تواند در کنار آلاچیق های شما به خوبی بدرخشند،
این آبنماها را می توانید در رنگ ها و ابعاد متفاوت برای فضای بیرونی خود تهیه کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

آبنماهای صخره ای

 

آبنماهای صخره ای یکی از زیباترین انواع آبنماهای فضای بیرونی می باشند

که می توانید از آن برای فضاهایی مانند حیاط های بزرگ استفاده نمایید،

توجه داشته باشید در انتخاب این مدل از آبنماها به ابعاد فضایی خود و آبنمای مورد نظر توجه کنید

چرا که این مدل از آبنماها در فضاهای بزرگ زیبایی خودشان را بهتر نشان می دهند تا فضاهای کوچک.

آبنماهای ترکیبی

 

آبنماهای ترکیبی یکی از پرطرفدارترین انواع آبنماها برای فضاهای خارجی و داخلی محسوب می شوند
که به خوبی با هر سبک از محوطه سازی هماهنگ می شوند و می تواند چهره ی فضای بیرونی شما را دگرگون کنند.

آبنماهای دیواری

 

این آبنماها به دلیل ظاهر لوکس و سبک کلاسیک خود، به خوبی می توانید برای فضاهای مختلف داخلی و خارجی استفاده کنید و لذت ببرید، آبنماهای دیواری را به خوبی می توانید برای فضاهای کوچکی همچون پاسیوها و یا حتی حیاط ها استفاده کنید

 

آبنماهای پیش ساخته

 

این آبنماها یکی از گزینه های بسیار مناسب برای سرعت عمل بخشیدن به امر اجرا می باشد که به سادگی می توانید انواع مختلف آن را متناسب با سلیقه خود برای فضاهای بیرونی خود تهیه کنید و لذت ببرید.

آبنماهای طراحی شده

 

آبنماهای طراحی شده می توانند زیبایی خاصی به فضای بیرونی شما ببخشند گاهی این آبنماها می توانند نقش یک المان و یا حتی تندیس و مجسمه را در فضای شما بازی کنید که در کنار یک نورپردازی مناسب می تواند ظاهری منحصر به فرد به فضای شما ببخشد.

آبنماهای آبشاری

 

آبنماهای آبشاری یکی دیگر از آبنماهای مناسب برای ترکیب با فضای استخر شما محسوب می شود که می تواند جلوه ی خاصی به فضای داخلی استخر شما ببخشند و آرامش خاصی را برای شما ایجاد نمایند.از این نوع آبنماها در کنار یک گلکاری و طراحی فضای سبز مناسب می توانیددر فضاهای مانند حیاط استفاده کنید و از صدای پای آب در این فضاها لذت ببرید.

امیدواریم که به شما در آشنایی با آبنما های گوناگون کمک کرده باشیم.

اگر دوست دارید تا از آبنماهای مختلف ، زیبا و جذاب دیدن کنید حتما بر روی ( اینجا ) کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید