مقالات

هیتر قارچی چیست؟

هیتر قارچی چیست؟
هیتر قارچی چیست؟

هیتر قارچی یا هیتر چتری از جمله وسایل گرمایشی است که بر اساس تابش گرما عمل می کند. به طور کلی انتقال گرما به شکل های مختلف به محیط اطراف صورت می گیرد. یکی از راه های انتقال گرما، تابش گرمایی است. از جمله انواع پرکاربرد هیتر، هیتر چتری یا قارچی به شمار می ‌رود. در ادامه مطالب به بررسی این هیتر خواهیم پرداخت.
سیستم عملکرد هیتر قارچی
هیتر قارچی همانطور که قبلا نیز گفتیم بر اساس تابش گرما کار می کند. شکل ظاهری این هیتر نیز بسیار شبیه قارچ یا چتر می باشد. سیستم این دستگاه ها طوری طراحی شده اند که بتوانند با حداکثر ظرفیت و توان خود گرما را به محیط اطراف تابش نمایند. دقت به هیترهای معمولی که تنها انتقال دهنده گرما به محیط اطراف هستند، سبب می شود تا به راحتی متوجه اختلاف بین آن و هیتر چتری شویم. هیترهای تابشی به نحوی طراحی شده اند که بدون گرم کردن هوای اطراف خود، می توانند سبب گرم شدن هوای سطحی که به شکل مستقیم در مقابل تابش آن ها هست شوند. این شیوه از انتقال گرما دارای مزایای خاص خود می باشد.

مزیت های استفاده از هیتر قارچی

همانطور که گفتیم هیتر قارچی یا چتری به دلیل ساختار منحصر به فردش بسیار مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. اما از جمله مزایای استفاده از این نوع هیتر های تابشی می توان اشاره نمود به:
اثر پذیر نبودن نسبت به جریان باد
جریان باد در هیتر تابشی به هیچ عنوان تاثیری روی انتقال گرما ندارد. بنابراین استفاده از این نوع از هیتر ها در فضاهای باز که جریان هوا در آن وجود دارد می تواند بسیار مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید