مقالات

فرایند به دست آمدن ترموود

فرایند به دست آمدن ترموود

فرایند به دست آمدن ترموود : چوب ترمووود به عنوان مقاوم ترین و با دوام ترین چوب موجود در صنعت ساختمان سازی و دکوراسیون شناخته می شود. ترمووود در طی یک فرایند حرارتی پیشرفته صمغ ها و رطوبت اضافی درون خود را از دست می دهد و به یک چوب بسیار مقاوم در برابر رطوبت، حشرات، پوسیدگی، قارچ زدگی، ترک خوردگی، تغییر رنگ و … تبدیل می شود

فرایند به دست آمدن ترموود

فرایند به دست آمدن ترموود

ترموود در واقع از خشک شدن چوب به وسیله گردش هوا و بخار آب به دست می آید. این فرآیند مغز داخلی چوب را تا دمای 185 تا 220 سانتی گراد می رساند. همین امر موجب به وجود آمدن ویژگی هایی نظیر مقاومت بالای آن در برابر رسوبت و شکنندگی در چوب می شود و احتمال آسیب به آن را به 6 در صد کاهش می دهند. همچنین این فرآیند سبب تبخیر اسید موجود بر روی چوب شده که خود باعث از بین رفتن جانداران میکروسکوپی درون چوب می گردد.

فرایند به دست آمدن ترموود

معرفی مراحل تولید ترمووود

  1. 1. انتخاب چوب
  2.  مولدر کردن چوب
  3. 3. حرارت دهی در کوره
  4. 4. خنک کردن چوب
  5. 5. بررسی کیفی چوب

مراحل تولید ترمووود برای ایجاد یک ترمووود با کیفیت بسیار مهم است. این مراحل باید در دستگاه های پیشرفته و طی فرایندی تخصصی و زیر نظر کارشناسان انجام شود. همانطور که گفتیم در مجموعه فراوود کلیه مراحل تولید ترمووود به صورت تخصصی و اصولی انجام می شود تا ترمووود نهایی یک محصول بسیار با کیفیت، مرغوب و با دوام باشد.

دیدگاهتان را بنویسید