مقالات

سایبان و آلاچیق چه فرقی دارد

سایبان و آلاچیق چه فرقی دارد

سایبان و آلاچیق چه فرقی دارد

سایبان یک تکه پارچه یا مواد دیگر است که در یک قاب یا نقطه اتصال کشیده می‌شود و معمولاً برای ایجاد سایه برای یک فضای بیرونی کوچکتر مانند پاسیو یا پنجره استفاده می‌شود.

آلاچیق معمولاً به یک سازه بزرگتر و مستقل با سقف و دو طرف باز اشاره دارد که به عنوان محل نشستن در فضای باز یا برای میزبانی رویدادها استفاده می شود. آلاچیق اغلب از چوب یا فلز ساخته می‌شود و ممکن است دارای ویژگی‌های تزئینی مانند ستون‌ها یا مشبک کاری باشد.

 

1. ابتدا از نظر شکل و اندازه،سایه بانمانند یک چتر با شکل کوچکتر و مکانهای کمتری برای پوشاندن است. شکل سایبان بزرگتر است و قسمت های بیشتری وجود دارد که می تواند جلوی نور خورشید را بگیرد.

 

2. ثانیاً از نظر نحوه استفاده، سایبان عموماً در کنار دریا یا کنار استخر استفاده می شود و برای آفتابگیر شخصی مناسب است. آفتاب گیر عموماً برای آفتاب گیر برای فعالیت های تبلیغاتی مانند غرفه ها و مکان ها مناسب است و برای آفتاب گیر جمعی در مواقعی که تعداد افراد زیاد باشد مناسب است.

 

3. در نهایت، سایبان به طور کلی به چهار براکت برای پشتیبانی نیاز دارد، و حمل و نقل دست و پا گیرتر است. مگر اینکه فعالیت های در مقیاس بزرگ وجود داشته باشد، معمولاً استفاده نمی شود. سایبان را می توان مستقیماً باز کرد که در زندگی روزمره کاربردی تر است.

دیدگاهتان را بنویسید