آشنایی با محصولات, دسته‌بندی نشده, دکوراسیون, طراحی فضای باز, مبلمان, مقالات

آشنایی با باربیکیو و انواع آن

باربیکیو

قطعا بیشتر ما ها در پاسخ به سوال باربیکیو چیست فکر می کنیم که باربیکیو ها دستگاه های مخصوصی هستند که بر روی آنان می توان انواع کباب ها را تهیه کرد ،بله درست است ولی تنها به این معنی نمی توان اکتفا کرد . باربیکیو همانند گریل کردن ، کباب کردن ، ذغالی کردن و نوعی روش پخت و پز برای گوشت ها و کباب ها به شمار می رود و برخی هم باربیکیو را نوعی روند پخت غذا می دانند

باربیکیو

کاربرد باربیکیو چیه ؟

باربیکیو ها جزو وسایلی هستند که از آن ها برای پخت و پز استفاده می کنند و یا همانطور که پیش تر گفتیم در اصل باربیکیو ها نامی هستند که به یک نوع روش پخت و پز اطلاق می شوند . در این روش پخت و پز شما می توانید انواع گوشت ها را بر روی میله های فلزی در مقابل حرارت غیر مستقیم شعله های آتش قرار دهید تا کم کم گوشت شما خوب پخته و برشته شود پخت گوشت به روش باربیکیو از مزایای بسیار بالایی برخوردار است که در ادامه این مزایا را بررسی خواهیم کرد .

این نکته را در نظر داشته باشید که برخی از مدل های باربیکیو خود دارای سیستمی هستند که با استفاده از آن آتش به راحتی روشن می شود اما برخی از مدل های دستی آن برای روشن کردن آتش نیاز به زغال و مواد آتش زا است .

باربیکیو

مزایای باربیکیو

بعد از آن که با کاربرد باربیکیو ها آشنا شدید و به پاسخ سوال باربیکیو چیست و یا باربیکیو چیه دست پیدا کردید به سراغ بررسی مزایای باربیکیو می رویم .

  1. پخت گوشت به روش باربیکیو باعث می شود تا گوشت کاملا خشک نشود و حالت آبداری پیدا کند .
  2. پخت گوشت بر روی باربیکیو ها باعث می شود تا گوشت شما طعم دودی جذابی پیدا کند که طرفداران بسیار زیادی هم دارند .
  3. با استفاده از باربیکیو ها شما می توانید حرارتی که بر روی نوع گوشت مورد نیاز است را تنظیم کنید .
  4. با وجود باربیکیو ها ایمن تر می توانید آشپزی کنید و دیگر نیاز نیست تا نگران سوختگی دستتان باشید .
  5. باربیکیو ها دارای قابلیت قطع سیستم خودکار هستند .

باربیکیو

1. باربیکیو گازی

این مدل از باربیکیو از گاز شهری انرژی مورد نیاز خود را تامین می کند و در جنس های مختلف چدنی ، آجری ، استیل و … تولید می شوند . برای خانه های شهری و آپارتمان ها باربیکیو های گازی بهترین گزینه هستند شما می توانید باربیکیو های گازی را در حیاط ها ، تراس ، پشت بام ها نگهداری کنید .یکی از ویژگی هایی که این مدل دارد و آن را بسیار محبوب کرده است این است که به راحتی قابل تمیز شدن هستند و نیاز نیست تا برای تمیز کردن آن ها وقت و انرژی زیادی را صرف کرد .

2. باربیکیو زغالی

اگر از ما پرسیده شود که محبوب ترین باربیکیو ها کدام هستند باربیکیو های ذغالی را برای آنان مثال می زنیم . کباب و یا گوشتی که بر روی باربیکیو زغالی تهیه می شود از طعم بسیار دلپذیر تری برخوردار است و اکثر افراد کباب هایی که بر روی ذغال درست می شوند را بیشتر دوست دارند .
از مزیت های باربیکیو های ذغالی می توان این گونه گفت که باربیکیوهای زغالی غذا را آهسته می پزد و همین مورد سبب نرم تر شدن کباب ها می شود . غذایی که بر روی باربیکیو های ذغالی تهیه می شود از طعم دودی بسیار دلپذیرتری برخوردار است و در دو مدل آجری و سنگی تولید می شوند و از همه مهمتر قابل حمل و جابه جایی هستند .

باربیکیو

باربیکیو سنگی و گابیونی

یکی دیگر از سوالاتی که از ما پرسیده می شود این است که باربیکیو گابیونی چیست ؟ در ادامه پاسخ این سوال را در اختیارتان قرار میدهیم . البته پیش تر جواب سوالات ساده تری چون باربیکی چیه یا باربیکیو چیست؟ را پیدا کرده اید .

از دیگر انواع باربیکیو می توان به باربیکیو سنگی اشاره کرد . شاید تا به حال نام این نوع باربیکیو ها نشیده باشید، باربیکیو های گابیونی مدلی از از باربیکیو های سنگی هستند . گابیون ها نوعی سبد های توری هستند که که درون آن ها پر از مصالح سنگی است ،باربیکیو های سنگی ظاهر بسیار متفاوت تر ی را برای حیاط منزل شما ایجاد می کنند و جلوه بسیار زیبایی دارند.

باربیکیو

باربیکیو آجری

این نوع کباب پز ها به گونه ای ساخته شده اند که یک محفظه ای در داخل دیوار آجری مانندی قرار میگیرد و همین عامل یاعث می شود تا گرد و غبار و دود حاصل از سوختن کباب ها در همین محفظه آجری و به دام بیافتد . این نوع باربیکیو ها را در بالکن ها و یا حیاط خلوت منزل خود می توانید به راحتی استفاده کنید .

باربیکیو برقی

در باربیکیو های برقی دیگر ذغال و گاز وجود ندارد پس در نتیجه آتش و شعله هم در کار نخواهد بود ، در این مدل از باربیکیو ها حتما باید باربیکیو خود را در جایی قرار دهید که به پریز برق دسترسی داشته باشید و به همین دلیل قابلیت جا به جایی برای این نوع باربیکیو ها وجود دارد اکثر مدل های باربیکیو های خانگی هم به همین طریق هستند . باربیکیو برقی نوع دیگری از انواع باربیکیو در بازار هستند .

دیدگاهتان را بنویسید