مقالات

هیتر تابشی چیست ؟

هیتر تابشی چیست ؟

هیتر تابشی چیست ؟

بشر برای دست یابی به بسیاری از تکنولوژی ها و فناوری ها از طبیعت الگوبرداری کرده است. یکی از این فناوری هایی که نمونه واقعی آن در طبیعت وجود دارد و ما آن را به محل زندگی خود آورده ایم، سیستم گرمایش تابشی است. امروزه بسیاری از مکان ها به این نوع سیستم گرمایشی تجهیز شده اند.

گرمایش تابشی یک روش گرمایشی است که برای گرم کردن اجسام اطراف توسط اشعه مادون قرمز استفاده می شود. انرژی حرارتی مستقیماً از طریق امواج الکترومغناطیسی در ناحیه مادون قرمز به جسمی با دمای پایین تر منتقل می شود. هوای اطراف گرم نمی شود و در انتقال گرما دخالتی ندارد. این باعث می شود بخاری های تابشی انرژی کارآمد، راحت و سالم باشند، به همین دلیل است که ما مفتخریم که سیستم گرمایش تابشی خود را نمایندگی می کنیم. گرمای تولید شده گرم و غیرخشک کننده است.

بخاری گرماتاب با سوخت گاز کار می کنند.امواج الکترومغناطیسی در طیف مادون قرمز دارای طیف وسیعی از طول موج هستند، از 780 نانومتر تا 1 میکرون. طول موج های کوتاه تر در طیف مادون قرمز فرکانس های بالاتر و انرژی های مرتبط دارند. بنابراین، گرمای تولید شده توسط امواج مادون قرمز از صدها درجه سانتیگراد تا 36000 درجه سانتیگراد متغیر است.در دهه های اخیر، پیشرفت هایی برای مهار انرژی بر اساس این اصول علمی به نفع بشر صورت گرفته است.

امروزه بخاری‌های مادون قرمز با ویژگی‌ها و طرح‌های مختلف برای پاسخگویی به نیازهای ما در دسترس هستند. آنها سطوح را در فضاهای زندگی، دفاتر، محل کار، گاراژها و انبارهای ما گرم می کنند. صنایع از بخاری های تابشی سود می برند زیرا می توانند چندین فرآیند مانند خشک کردن، پخت، چاپ و فرم دهی حرارتی را انجام دهند. در پزشکی از بخاری های مادون قرمز در فیزیوتراپی برای بهبود توانبخشی استفاده می شود.

هیتر تابشی، می توانیم همان گرمای دلچسبی را که در روزهای سرد و آفتابی از تابش نور خورشید به ما دست می دهد و در عمق استخوان هایمان فرو می رود، را احساس کنیم. گرمایش تابشی، به هیچ وجه پدیده نوظهوری نیست و بشر از بدو تولد خود طعم آن را چشیده است. فقط در دنیای پیشرفته امروز توانسته ایم که نمونه های مختلفی از آن را بسازیم.
حال به شما می گوییم که این سیستم گرمایشی از چه الگویی طبعیت می کند. سیستم گرمایش تابشی عملکردی همانند خورشید دارد و با استفاده از امواج مادون قرمز الکترومغناطیسی نامرئی شما را گرم می کند. اشیا و اجسامی که در معرض اشعه های مادون قرمز که از این سیستم ها ساطع می شود، قرار داشته باشند، بلافاصله انرژی گرمایی را جذب می کنند.

در این روش جذاب برای انتقال گرما، هوای محیط پیرامون گرم نمی شود؛ بلکه به طور مستقیم و بدون واسطه به سطح جسم ، افراد و اشیا می رسد. بخاری تابشی، بی صدا، تمیز، بدون آلودگی، راحت و کارآمد است و به حداقل نگهداری نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید