مقالات

طرز کار سیستم مه پاش 

طرز کار سیستم مه پاش 

طرز کار سیستم مه پاش  : خنک کردن فضاهای بسته کار چندان سختی نیست و وسایل زیادی نیز به این منظور در دسترس هستند. اما زمانی که صحبت از کاهش دمای محیط باز می‌شود نمی‌توان از تجهیزات سرمایشی رایج استفاده کرد زیرا کارایی لازم را مطمئناً نخواهند داشت. از پرکاربرد ترین تجهیزات کاهش دمای محیط مه پاش ها هستند که از روش تبخیر آب برای خنک کردن محیط اطراف استفاده‌ می‌کنند. انواع مختلفی از سیستم های مه پاش فضای باز بر اساس کاربرد و قدرت آن‌ها وجود دارد که در ادامه به شرح هر کدام از آن ها پرداخته می‌شود.

طرز کار سیستم مه پاش

شاید برای شما سوال پیش بیاید که طرز کار دستگاه فوگر به چه صورت است؟ دستگاه مه ساز بدین صورت عمل میکند که الکتروموتور به یک پمپی با فشار بالا متصل است. این پمپ عمل فشرده سازی آب را برعهده دارد. بعد از فشرده سازی آب، توسط شیلنگ به سمت نازل در حرکت میباشد. سپس بعد از وارد شدن به نازل با فشار 70 بار از نازل خارج میشود. البته به صورت ذرات خیلی ریز خارج میشود. اندازه این ذرات حدود 5 الی 10 میکرون است. در این سیستم، آب از طریق نازل خارج میشود.

دستگاه مه ساز موجب خنک سازی محیط شده و این خنک سازی را توسط آب و با خروج قطرات ریز آب انجام میدهد. از این دستگاه در فضای باز و زیر نور خورشید استفاده میکنند که عملکرد بسیار خوبی دارد.

نحوه کار مه پاش اینگونه میباشد که آب با فشار از درون شیلنگ ها عبور میکند و به نازل میرسد و به قطرات ریز 20 میکرون و یا 30 میکرون تبدیل میگردد و باعث خنک شدن هوای محیط میشود، هر چقدر میزان ذرات آب خارج شده از نازل ها ریزتر و کوچکتر باشد پایین آمدن دمای محیط و خنک شدن آن سریع تر انجام میپذیرد.

با نصب مه پاش خنک کننده (مه مه باز) دمای گرم کاهش مییابد و باعث افزایش رطوبت در محیط اطراف میشود. با نصب این سیستم در ورودی فضای باز رستوران ها و کافی شاپ ها مورد استفاده قرار میگیرد از این سیستم میتوان در فضاهای کوچکتر هم استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید