مقالات

نکات مهم قبل از خرید کولر آبی

نکات مهم قبل از خرید کولر آبی

نکات مهم قبل از خرید کولر آبی : کولرهای آبی پرتابل معمولا از نظر مکانیسم تفاوت چندان زیادی با کولرهای آبی پشت بامی ندارند. با این حال بین مدل‌های مختلف این کولر، در جزئیاتی مانند طراحی، قابلیت حمل، آپشن‌ها، فناوری‌ها، متریال ساخت اجزا و… تفاوت‌های بسیار زیادی وجود دارد. بنابراین اگر می‌خواهید مدلی کاربردی با طول عمر بالا و آپشن‌های کافی را خریداری کنید باید با نکات راهنمای خرید کولر آبی پرتابل آشنا باشید. در ادامه برخی از مهم‌ترین نکات در این زمینه را برای شما شرح داده‌ایم.

کولر آبی پرتابل قرار است در چه شهری استفاده شود

کولرهای آبی پرتابل درست مانند کولرهای آبی پشت بامی انتخابی مناسب برای آب‌وهوای گرم و خشک هستند. جالب است بدانید به کولر آبی، کولر بیابانی یا تبخیری نیز گفته می‌شود. این کولرها برای سرمایش محیط از راهکار تبخیر آب روی پوشال‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین رطوبت بالایی را نیز همراه با هوای خنک به محیط تزریق می‌کنند. به‌همین دلیل استفاده از این کولرهای برای آب‌وهوای معتدل و همچنین آب‌وهوای گرم و مرطوب و شهرهای ساحلی به‌هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‌شود.

راهنمای خرید کولر آبی پرتابل بر اساس ویژگی‌های محل نصب کولر

با توجه به این‌که کولرهای پرتابل برای محیط‌های داخلی طراحی شده‌اند ابعادی کوچک‌تر از کولرهای پشت بامی دارند تا فضای زیادی را در محیط اشغال نکنند. با این حال پیش از خرید حتما باید مکانی را که قرار است کولر در آن قرار بگیرید بررسی کنید. از سوی دیگر باید بدانید که این کولرها مناسب فضاهای داخلی با ابعاد کم و اتاق‌های کوچک هستند زیرا قدرت پرتاب باد و میزان خنک‌کنندگی آن‌ها با کولرهای آبی پشت بامی قابل مقایسه نیست.

یک نکته مهم دیگر در مورد محل نصب کولر آبی پرتابل، وجود پنجره است. زیرا برای کارکرد مناسب کولر آبی نیاز است یک پنجره به‌طور مداوم باز باشد یا هوا دائما در این فضا جریان داشته باشد. بنابراین بهترین کار این است که کولر آبی پرتابل را نزدیک پنجره‌ای بگذاریم که به‌طور دائم باز و بسته می‌شود تا کولر از هوای خشک و داغ بیرون برای تبخیر استفاده کند.

دو نکته مهم دیگر در این زمینه را مرور می‌کنیم:

  • در هر جایی که کولر را قرار می‌دهید باید از سه طرف برای آن فضای کافی در نظر بگیرید و این کولرها نباید کاملا به دیوار چسبیده باشند تا کولر بتواند بدون فشار زیاد، هوای محیط را مکیده و از آن برای تبخیر آب و دمیدن هوای خنک به محیط استفاده کند
  • از کولر پرتابل به‌عنوان میز یا محل قرار دادن وسایل استفاده نکنید
نکات مهم قبل از خرید کولر آبی

 

دیدگاهتان را بنویسید