مقالات

گلدان و دکوراسیون داخلی

گلدان و دکوراسیون داخلی

گلدان و دکوراسیون داخلی :

در طراحی دکوراسیون منزل از المان‌ها و متریال‌ مختلفی از جمله گلدان استفاده می‌شود. زیباسازی فضا با گلدان، فضا را دگرگون و حس سرزندگی و شادابی را در منزل ایجاد می‌کند. فرقی ندارد که شما اهل گل‌وگیاه هستید یا خیر، درهرصورت به‌ شما پیشنهاد می‌کنیم که در فضای داخلی خود از دکوراسیون با گلدان غافل نشوید.

در واقع، ورود گلدان‌های تزئینی چوبی به فضای‌ خانه می‌تواند به‌عنوان یک تحول اساسی و جذاب در ظاهر منزلتان باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با کاربرد انواع گلدان‌های چوبی در دکوراسیون داخلی و ایده‌های جدید استفاده از این عنصر دکوراتیو زیبا و از جنس طبیعت در خانه بیشتر آشنا شوید.

گلدان و دکوراسیون داخلی

امروزه استفاده از انواع گلدان‌ها به‌ویژه گلدان‌های مدرن و حتی کلاسیک در دکوراسیون داخلی، به‌ یکی از ابزارهای موردنیاز برای طراحی فضا تبدیل شده است که نقش اساسی برای زیباسازی فضای منزل دارد. زمانی‌ که از گلدان در طراحی داخلی استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که گلدان‌ها در سایزهای مختلفی عرضه می‌شوند و رعایت تناسب سایز گلدان‌ها با فضای موردنظر، مهم است.

اگر فضای شما کوچک است، از گلدان‌های خیلی بزرگ و با نقش‌ و نگارهای شلوغ استفاده نکنید؛ زیرا باعث شلخته‌شدن و شلوغی بیش‌از‌حد فضا می‌شوند.

انواع سبک گلدان

انواع گلدان‌ها در طرح‌ها، اندازه‌ها و جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند و هرکدام در نوع خود زیبا و چشمگیر هستند و محیط اطراف شما را زیبا و جذاب می‌کنند. انواع مختلف سبک گلدان عبارت‌اند از:

  • سبک ساده: شما می‌توانید تعدادی گلدان با سبک ساده و زیبا را خریداری کنید و بر ‌روی اُپن یا کانتر، شلف، میز جلومبلی یا هر جایی که دوست داشتید قرار دهید و از زیبایی آن لذت ببرید. از مزیت‌های سبک‌های ساده در طراحی دکوراسیون با گلدان این‌ است که هزینۀ زیادی ندارد و خرید آن‌ها از لحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه است.
  • جاگلدانی‌های آویز و طبقه‌ای: زیباسازی فضای داخلی با گلدان‌های آویز مخصوصاً به‌صورت طبقات عمودی، جلوه‌ای بسیار زیبا در کنج خانۀ شما ایجاد می‌کند. این سبک گلدان‌ها به‌دلیل قرارگیری در گوشۀ ‌خانه، فضای زیادی اشغال نمی‌کنند و باعث بهینه‌سازی فضای منزل می‌شوند.
  • سبک گلدان‌های کوتاه‌ و بلند: استفاده از جاگلدانی‌هایی که ارتفاع متفاوتی دارند، نمایی بسیار زیبا در فضا ایجاد می‌کنند. قرارگرفتن گلدان‌ها بر روی جاگلدانی‌های کوتاه ‌و بلند باعث می‌شود تا آن‌ها به‌راحتی در محدودۀ دید افراد قرار بگیرند و نوعی نظم‌ و هماهنگی در فضا ایجاد شود.
  • گلدان‌های با سبک تِراریوم: دکوراسیون با گلدان‌ها و استوانه‌های شیشه‌ای، روشی دیگر برای تغییر فضا محسوب می‌‌شود. این سبک گلدان‌های شیشه‌ای در ابعاد متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند و به‌دلیل نمایش فضای ماورای شیشه، زیبایی بی‌نظیری دارند. سیستم تراریوم مناسب‌ترین سیستم نگهداری گل‌وگیاه در آپارتمان محسوب می‌شود.
    • گلدان‌های دیواری: استفاده از گلدان‌های دیواری برای تغییر دکور در منزل بسیار جذاب و چشم‌نواز است. در این سبک، گلدان‌ها توسط آویز بر روی دیوار نصب می‌شوند و نمای خانه را بسیار زیبا می‌کنند.
    • گلدان‌های مرمری: دکوراسیون با گلدان مرمری جلوه بسیار زیبا و شیکی دارد و فضای خانۀ شما را بسیار لوکس نشان می‌دهد. نکتۀ قابل‌توجه در مورد گلدان مرمری این ‌است که این گلدان‌ها وزن بالایی دارند و باید برای قراردادن آن‌ها در محل مناسب، دقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید