مقالات

نکاتی برای طراحی روف گاردن

نکاتی برای طراحی روف گاردن

نکاتی برای طراحی روف گاردن : شاید برایتان پیش آمده باشد که برای طراحی و تجهیز کردن روف گاردن خود ، دچار گمراهی شده باشید، در این مقاله با ما همراه باشید تا نکاتی کاربردی را در این باب بررسی نماییم .

نکات قابل توجه :

  1. نورپردازی اصولی : نور پردازی یکی از عناصری است که بسیار جذابیت فضارا تحت تاثیر قرار می دهد .از این رو نیاز است به آن بسیار پرداخته شود .
  2. محاسبه وزن در صورت قرار دادن استخر بر روی روف گاردن : اینکه وزن آمده بر روی روف گاردن چه قدر باشد تا فشار زیادی متحمل نشود ، نکته ای قابل توجه است . بنابر این در صورت تصمیم برای قرار دادن استخر بر روی روف گاردن حتما وزن را در نظر بگیرید .
  3. استفاده از گیاهان : استفاده ازگلدان های بزرگ ، گیاهان سبز و همچنین درختچه ها از عناصر اصلی برای زیبایی بخشیدن به روف گاردن هستند . در واقه گیاهان می توانند به راحتی به محیط روح ببخشند . و فضا را از حالت کسل کننده خارج کنند .
  4. استفاده از آبنما : صدای آب در محیط می تواند بسیار گوش نواز باشد . استفاده از آبنماها که می تواند هم زیبایی بخش باشد . و هم صدایی آرامش بخش داشته باشد . می تواند فضا را جذاب تر از آنچه که هست کند .
  5. باربیکیو های آیلند : استفاده از تجهیزات آشپز خانه لازمه ی هر روف گاردنی می باشد . باربیکیو های آیلند این نیاز را به کلی بر طرف می کنند .
  6. فضایی به دور از جمع جهت خلوت کردن : قرار دادن نیمکت و یا تاب در گوشه ای از روف گاردن ، برای خلوت کردن گزینه ای بسیار مناسب می باشد .
  7. راحتی مبلمانی که در فضا قرار می گیرد : مبلمانی که انتخاب می کنید ، باید ویژگی راحتی و زیبایی را در کنار هم داشته باشد . به طوری که به خاطر ناراحتی مبلمان تصمیم به ترک فضا و رفتن به داخل خانه را نگیرید .
  8. میز و صندلی به عنوان ست غدا خوری : میز و صندلی غذا خوری نیز حتما باید قرار گیرد .
  9. کمک گرفتن از میز های آتشدان و آیس باکس : برای فصل سرما گرما قرار گرفتن آیتم هایی مثل میز آتشدان و آیس باکس ها موجب زیبا تر شدن و حتی گرمایش هوا می شود .
  10. استفاده از هیتر و پنکه های مه پاش جهت کنترل گرما و سرما : همچنین شما باید برای استفاده از روف گاردن در گرم ترین و سرد ترین روز های سال ، تدبیری بی اندیشید . برای این کار می توانید از هیتر های تابشی ، آتشدان ها ، هیتر های قارچی ، کولر های پرتابل ، پنکه و مه پاش های صنعتی استفاده نمایید .
  11. سایه بان : همچنین برای استفاده از روف گاردن در روز های بارانی ، می توانید از چتر ، آلاچیق ، پرگولا و … استفاده نمایید .
  12. کف : برای زیباسازی بیشتر ، می توانید از چمن مصنوعی و یا ترموود برای کف آن استفاده نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید