مقالات

استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون

استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون

استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون : یکی از سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی استفاده از رنگ‌های گرم است رنگ‌های گرم تداعی کننده‌ و نشان دهنده نور خورشید، آتش و حرارت می باشند.این رنگ ‌ها موجب شده تا ویژگی‌های خاصی در محیط پدید آمده و فضاهای بی رنگ و روح نیز دارای جذابیت شود. همچنین نکته ای که بهتر است به آن توجه گردد، تعادل یافتن رنگ های خنثی با رنگ های گرم است. این رنگ ها در یک فضا اغلب نزدیک‌تر به نظر می‌آیند و باعث می شود تا اتاق ‌های بزرگ دنج ‌تر و صمیمانه ‌تر به نظر برسند.

اما رنگ های گرم مناسب شخصیت های پر جنب و جوش و به اصطلاح پر از فعالیت است. این رنگ‌ها موجب شده تا سطح آدرنالین، تعداد تنفس، میزان فشار خون و دمای بدن را بالا رود و به این ترتیب به فرد احساس گرما ببخشد. جالب است بدانید که هر چه شدت رنگ گرم بیشتر باشد، به مراتب گرما بخشی آن افزایش خواهد یافت.
تفاوت رنگ های گرم و سرد در دکوراسیون داخلی برای اینکه بدانید چه رنگی برای دکور منزل شما مناسب است، بایستی رنگ ها را به طور کامل بشناسید و با استفاده درست از آن ها زندگی خود را به طور خارق‌العاده‌ای تحت تاثیر قرار دهید. لازم به ذکر است که با انجام این کار قادر خواهید بود احساسات را به طور کامل به دیگران انتقال داده و آن ها را تحت کنترل خود در آورید. شاید باورش سخت باشد اما تطبیق شخصیت فرد و رنگ، بسیار به رفتار ها و نوع نگرش به زندگی ارتباط دارد. و همه را موجب می سازد تا از این مباحث آگاه گردد. همچنین رنگ‌هایی نظیر قرمز، زرد و نارنجی در مجموعه کلی، جزء رنگ های گرم به شمار می روند و  به دلیل موجودیت اصلی خود آدرنالین را افزایش داده و به علاوه موجب بالا رفتن فشار خون، افزایش تنفس و نهایتا افزایش درجه حرارت خواهد شد. این در حالی است که رنگ ‌هایی نظیر سبز و آبی جزء رنگ های سرد طبقه بندی می شوند. این رنگ ها موجب شده  ضربان قلب را کم گردد، ماهیچه‌ها را آرام و درجه حرارت بدن را کاهش داده و حس سردی را در فرد به وجود می آورند. اما نکته جالب اینجاست که رنگ بنفش به دلیل داشتن ترکیب رنگی قرمز و آبی، ترکیبی از رنگ گرم و سرد محسوب می شود. برای مثال اگر مقدار رنگ آبی بیشتر باشد، میزان سردی رنگ بیشتر بوده و در صورت وجود قرمزی بیشتر، گرم خواهد بود . در ضمن  تمام علاقه مندان به انجام کارهای طراحی دکوراسیون داخلی، بهتر است تفاوت های بین این گروه از رنگ ها را تشخیص دهند زیرا این موارد به روحیات فرد نیز وابسته است.

دیدگاهتان را بنویسید