مقالات

آیا استفاده از زیرگلدانی الزامیست

آیا استفاده از زیرگلدانی الزامیست
آیا استفاده از زیرگلدانی الزامیست : اهمیت تصمیم گیری در مورد استفاده از زیر گلدانی به خصوص زمانی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم تمام گلدان‌ها باید به شکلی طراحی شده و قرار بگیرند که آب بتواند به راحتی از داخل آن عبور کند. گاهی اوقات گذاشتن گلدان بر روی یک سطح صاف هم می‌تواند کافی باشد و آب می‌تواند کم و بیش راه خود را از سوراخ انتهای گلدان به بیرون باز کند.

ولی این کار همیشه جواب گو نیست. معمولاً گلدان‌های سفالی به دلیل جنس متخلخل خود و نفوذ پذیری بالا کمتر با مشکل ماندگی آب در داخل گلدان مواجه می‌شوند. ولی گلدان‌های سنگی و سرامیکی یا گلدان‌های سفالی لعاب دار ممکن است در صورت نداشتن خروجی مناسب مرتباً خیس بمانند.

استفاده کردن از زیر گلدانی ها برای جلوگیری از کثیف شدن محیط اطراف لازم است؛ زیرا اکثر گیاهان برای رشد مناسب به تخلیه آب اضافی نیاز دارند که این کار با کمک سوراخ های موجود در کف گلدان انجام می شود، اما در صورت وجود زیر گلدانی مناسب، دیگر نیازی نیست نگران کثیف شدن محلی باشید که گلدان در آنجا قرار دارد.

انواع زیر گلدانی از نظر جنس

  1. زیر گلدانی پلاستیکی
  2. زیر گلدانی سرامیکی
  3. زیر گلدان سفالی
  4. زیر گلدانی های متصل و جدا

شما میتوانید برای خرید انواع زیرگلدانی به وبسایت فروشگاهی خونه باغ مراجعه نمایید . و در صورت وجود هرگونه ابهام در رابطه با این محصول از پشتیبانی ما کمک بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید