مقالات

سبک های چیدمان کافه و رستوران

سبک های چیدمان کافه و رستوران

سبک های چیدمان کافه و رستوران : با ما همراه باشید تا درباره انواع سبک های چیدمان کافه و رستوران بیشتر بدانیم .

انواع سبک های چیدمان کافه و رستوران :

مینیمالیستی : در این سبک تقریبا هر آیتمی که استفاده می شود ساده و کاربردی است . معمولا در این سبک خلوتی فضا به چشم می آید و چیدمان کافه یا رستوران منظم است که همین امر موجب ایجاد حس آرامش و سکوتی دلپذیر می شود.پالت رنگی این سبک : رنگ های روشن ، سفید ، طوسی ، کرم و… می باشد . فضای این سبک کافه به صورت خلوت دیزاین می شود و مبلامان و اکسسوری هایی با خطوطی مستقیم در آن به کار می رود .

وینتیج : این سبک کافه یا رستوران در واقع تم نوستالژیک دارد ، در این سبک در واقع از لوازم قدیمی استفاده بسیاری می شود . پالت رنگی این سبک: رنگ های گرم مثل بژ ، کرم ، نارنجی ، قهوه ای ، سبز و گاها قرمز ، می باشد . نور پردازی این سبک به خاطر ایجاد حس صمیمیت و آرامش گرم و زرد می باشد  .

روستیک : این سبک حس و حال روستایی دارد (دهکده های آمریکایی-اروپایی ) ، این سبک در قرن 19 غرب شکل گرفته است . هدف اصلی این سبک دوری از تجملات و زرق و برق است . پالت رنگی سبک روستیک شامل خرمایی ، کرم ، قهوه ای ، سبز و .. می باشد . در این نوع چیدمان می توان از گلدان ها ، حصیر ها و چوب ها استفاده نمود .

مدرن : سبک مدرن با نور پردازی با هالوژن و لامپ های منحنی و یا صاف شناخته میشود . همچنین در این دیزاین می توانید با استفاده از تابلوهای کوبیسم و انتزاعی زیبایی بسیاری به محیط ببخشد . استفاده از فلز های شیک می تواند عنصری مهم در دکوراسیون مدرن می باشد .

صنعتی : در سبک صنعتی استفاده از عناصری مثل آجر ، بتن ، فلز ، لوله ، بشکه بسیار است . پالت رنگ این نوع سبک ، رنگ هایی مثل مشکی ، قهوه ای ، طوسی ، و گاها کمی زرد و سفید می باشد . لوستر های کم نور در این فضا بسیار مهم است .

کلاسیک : این سبک معمولا رسمی تر از باقی سبک هاست . پالت رنگی این سبک  شامل رنگ های ، زرشکی ، قرمز ، آبی ، صورتی ، بنفش ، سبز پر رنگ در کنار طلایی می باشد . پرده های مخملی و لوستر های کریستالی و تابلو های نفیس  از عناصر دیزاین کلاسیک است .

بوهو :در سبک بوهو باید در استفاده از اکسسوری و رنگ ها جسارت بسیار داشته باشید . اگر قسمت خلاقانه ذهن خود را آزاد بگذارید و از طبیعت الهام بگیرید ، و همچنین از مبل های راحتی ، گل های متنوع و رنگ های شاد استفاده نمایید ، به این سبک نزدیک تر می شوید .

سنتی : از عناصر ساخت فضایی سنتی می توان به قلیان ، غذاهای سنتی ، دیوار های کاهگلی ، ظرف ها و یا سماورهای مسی ، تخت های چوبی ، صدای آبنما و … اشاره کرد ..

دیدگاهتان را بنویسید